صفحه اصلی / اخبار داخلی / ترکیب توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های گردشگری، ایران را به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل کرده است
ترکیب توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های گردشگری، ایران را به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل کرده است - تصویر 1

ترکیب توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های گردشگری، ایران را به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل کرده است

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) و در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: شورای راهبردی گردشگری سلامت از پنج عضو شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکیل شده است.

"امین حقیقت" سطح برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشور ایران از یک سو به دلیل سطح بالای علوم پزشکی و تخصصی در حوزه سلامت و از سوی دیگر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای گردشگری که آن را جزو 10 کشور برتر دنیا از این حیث قرار داده، تبدیل به محور و قطب اصلی گردشگری سلامت در منطقه شده است.

به گزارش هتل‌نیوز، وی افزود: انتخاب اردبیل به عنوان میزبان این رویداد بین‌المللی، هوشمندانه صورت گرفته است زیرا این استان با امکانات بالای خود در زمینه گردشگری به ویژه در حوزه سلامت و تندرستی، می‌تواند نقش عمده‌ای در گردشگری سلامت کشور، ایفا کند.

"امین حقیقت" در ادامه گفت: امیدواریم برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه، دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه اقتصادی کشور علی‌الخصوص در حوزه گردشگری داشته باشد.

"حقیقت" ادامه داد: در زمینه‌های زیرساخت‌های گردشگری سلامت نظیر مراکز اقامتی دارای کمبودهایی هستیم. مراکز اقامتی می‌توانند نقشی خاص و متفاوت را در این حوزه ایفا کنند. نیازمند احداث هتل بیمارستان و همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی هستیم که بتوانند طبقات یا بخش‌هایی از خود را به ارائه خدمات سلامت و تندرستی، اختصاص دهند.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، بیان داشت: صنعت هتلداری و اقامت کشور بایستی به سمتی حرکت کند که بتوانیم به صورت تخصصی در حوزه گردشگری سلامت به ارائه خدمات بپردازیم و در این زمینه با رقبای قدرتمند خود نظیر کشورهای ترکیه، تایلند و هندوستان، رقابت کنیم.

وی در پایان گفت: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد برتر جهان، می‌تواند در برون‌رفت از رکود اقتصادی، مقابله با تحریم و ایران هراسی، نقش عمده‌ای را ایفا کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...