صفحه اصلی / اخبار داخلی / تاکسی‌های گردشگری در شیراز فعال خواهند شد
تاکسی‌های گردشگری در شیراز فعال خواهند شد - تصویر 1

تاکسی‌های گردشگری در شیراز فعال خواهند شد

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1400

به گزارش هتل نیوز، " جمشید معینی " سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ضمن گرامیداشت روز شیراز، به خبرنگاران گفت: راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری با توجه به ظرفیت‌های شیراز نه تنها در توسعه گردشگری بلکه در زمینه اشتغال‌زایی هم تاثیرگذار خواهد بود.

او ادامه داد: در واقع تاکسی‌های گردشگری از زیرساخت‌های مهم در صنعت گردشگری است و جای‌خالی  چنین زیرساختی در استان به خصوص شهر شیراز همچنان احساس می‌شود.

معینی گفت: طبق پیش‎‌بینی‎‌ها با توجه به اینکه شیراز شهر توریستی و یکی از اولین اولویت‌‎ها و مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود، فعال شدن تاکسی‎ گردشگری در این شهر یک ضرورت است.

او گفت: در واقع رانندگان تاکسی‌های گردشگری نخستین افرادی هستند که با گردشگران ارتباط برقرار کرده و هم کلام می‌شوند بنابراین مسلط بودن این افراد به یک یا چند زبان خارجی، نیاز محسوب می‌شود.

معینی با بیان این‌که نصب تاکسی‌متر و مانیتور برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری از موارد مد نظر در تاکسی‌های گردشگری است، گفت: سال‌ها قبل رنگ تاکسی‌های شیراز سفید و سبز بود که در بین مردم شهر به تاکسی‌های ماست و خیاری معروف بودند و بعدها با گذشت زمان رنگ تاکسی‌ها تغییر کرد و زرد رنگ شد، لذا با توجه به اینکه رنگ  تاکسی‌های قدیمی شیراز برای مردم این شهر و حتی گردشگران نوستالژی و خاطره‌انگیز است در نظر داریم تاکسی‌های گردشگری با همان شکل و شمایل قدیمی فعالیت کنند.

سرپرست میراث فرهنگی فارس با تاکید بر اینکه محل استقرار و فعالیت تاکسی‌های گردشگری در مبادی ورودی شهر و کنار جاذبه‌های گردشگری خواهد بود، گفت: در نظر داریم فعالیت این تاکسی‌ها را به صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی برنامه‌ریزی و دنبال کنیم و این مهم تنها با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی و اجرایی شهری و گردشگری مربوطه حاصل می‌شود و در این‌راه همکاری جدی و مؤثر این نهادها را خواستاریم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...