صفحه اصلی / اخبار داخلی / بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا
بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا - تصویر 1

بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا

ایجاد شده: 13/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399

به گزارش هتل نیوز، " جلیل جباری" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی عصر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اتاق فکر گردشگری شهرستان بوکان اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ سال خوبی از نظر برنامه‌های توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی بود به طوری که میانگین اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسید ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد در ایام کرونا رسید.

وی در خصوص توسعه گردشگری در بوکان با بیان اینکه تهیه سند جامع گردشگری بوکان یک ضرورت است، افزود: برای توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان تهیه سند جامع گردشگری یک ضرورت است که همه مسوولان باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه گردشگری بوکان نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اعم از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان نیز توسط مسوولان برنامه‌ریزی کوتاه، بلند و درازمدت انجام گیرد.

جباری با بیان اینکه در شهرستان بوکان تاکنون هیچ جشنواره ای برای معرفی پتانسیل های شهرستان برگزار نشده است، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، جشنواره‌های مختص و بومی این شهرستان تدارک دیده شده و برگزار شود که این امر می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند.

وی بر احیای کارگروه سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: توجه به مبلمان شهری و جلوه های بصری نیز یکی از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری در این شهرستان است که از سوی دستگاه‌های مربوطه به آن توجه نشده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...