صفحه اصلی / اخبار داخلی / برگزاری جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری قزوین با محوریت احداث هتل پنج ستاره در استان
برگزاری جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری قزوین با محوریت احداث هتل پنج ستاره در استان - تصویر 1

برگزاری جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری قزوین با محوریت احداث هتل پنج ستاره در استان

ایجاد شده: 13/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، کارگروه سرمایه‌گذاری استان قزوین در محل ساختمان استانداری قزوین، تشکیل جلسه و چندین دستور کار از جمله ساخت و احداث هتل‌های جدید در سطح استان را مورد بررسی قرار داد. حمایت از ساخت هتل و بررسی واگذاری زمین رایگان برای ساخت هتل از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

"علیرضا خزائلی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این جلسه، اظهار داشت: تمامی تاسیسات گردشگری از مشوق‌ها برخوردارند و شهرداری موظفند فارغ از میزان زمین و نوع کاربری، بر اساس قانون از دریافت هزینه تغییر کاربری برای هتل‌ها خودداری کنند.

"خزائلی" با اشاره به پیشرفت فیزیکی یک و پنج درصدی دو پروژه احداث هتل پنج ستاره در مسیر کورانه، ابراز داشت: پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که از یکی از این طرح‌ها مبلغ 9 میلیارد تومان هزینه تغییر کاربری از سوی شهرداری درخواست شده و متقاضی کار را متوقف کرده است.

وی افزود: امور اراضی هیچ هزینه‌ای بابت تغییر کاربری اراضی برای ساخت هتل ندارد اما شهرداری‌ها بر خلاف رویکرد موجود در سایر استان‌ها، هزینه تغییر کاربری هتل‌ها را بابت بخش تجاری و رستوران، درخواست می‌کنند که امیدواریم این نگاه نیز اصلاح شود تا بتوانیم حداقل یک یا دو هتل چند ستاره را به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور با برای تامین زمین رایگان و اقساطی جهت احداث هتل در 500 نقطه از کشور، گفت: امیدواریم از این سیستم حمایتی در استان برخوردار شویم و از سوی دیگر شهرداری‌ها نیز در موضوع دریافت عوارض احداث هتل، تخفیف قائل شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان گفت: دو مکان در منطقه باراجین، یکی به میزان 30 هکتار در جنوب تالار شهر و یکی نیز در ضلع جنوبی هفت دره وجود دارند که بهترین فضا برای ساخت هتل پنج ستاره هستند.

در ادامه این جلسه، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین، ابراز داشت: موانع ساخت هتل با هم‌گرایی مسئولان استان به سرعت حل خواهد شد تا شاهد ساخت اولین هتل پنج ستاره در قزوین باشیم.

"مرتضی علیخانی" گفت: با گذشت سال‌ها و موافقت با متقاضیان متعدد برای ساخت هتل، هنوز نتوانسته‌ایم یک هتل پنج ستاره در قزوین احداث کنیم. باید پرونده متقاضیان بار دیگر بررسی و موانع برطرف شود و بتوانیم امسال ساخت یک هتل پنج ستاره را آغاز کنیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر، دریافت هزینه تغییر کاربری از متقاضیان ساخت هتل در قزوینريال غیرقانونی است و همین رویکرد منجر به فرار سرمایه‌گذاران شده است. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین نیز دریافت هزینه تغییر کاربری از متقاضیان ساخت هتل را غیرقانونی دانست و افزود: در شرایطی که هنوز یک مجوز هم به نتیجه نرسیده این همه سخت‌گیری منطقی نیست.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...