صفحه اصلی / اخبار داخلی / برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند
برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند - تصویر 1

برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400

به گزارش هتل نیوز " علی قوی‌بنیه " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان هرمزگان گفت: بعضی از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای این استان هنوز هم تعطیل هستند.

وی عنوان کرد: مانند سایر نقاط ایران، سال ۹۹ برای ما در صنعت گردشگری و هتلداری هرمزگان هم سال خیلی سختی بود. اغلب هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان در چهار ماه اول سال ۹۹ تعطیل بودند. همین حالا که ما داریم گفت‌وگو می‌کنیم، هنوز چند هتل و مهمانپذیر استان تعطیل هستند. داریم که  همین الان هم که با شما صحبت می کنم تعطیل هستند.

او با بیان این‌که فعالیت اقتصادی در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است، افزود: واردات و صادرات در بنادر شهید رجایی و سایر بنادر تا حدی راه افتاده است. طوری که بازرگانان زیادی برای انجام کارهای تجاری خود برد به شهر بندرعباس می‌آیند و این در کار ما هتلدارها مشهود است. در ۶ ماه نخست امسال، سطح اشغال هتل‌ها به شکر خدا بیش از ۵۰ درصد بوده است و این موضوع باعث شده است که بیش از ۹۰ درصد از همکارانی که در هتل‌های مختلف تعدیل شده بودند، به محل کارشان برگردند.

او تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا را راهگشای مشکلات هتلداران ندانست و توضیح داد که به دلیل سود بالای آن تسهیلات و پروسه سخت دریافت آن، هتل‌های هرمزگان استقبال چندانی از آن نکردند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد هتل‌ها آن تسهیلات را دریافت کردند.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان عنوان کرد: در خصوص بخشودگی مالیات و عوارض به خاطر جبران خسارت‌های هتلداران که وعده‌ها و حتی ابلاغیه‌هایی اعلام شده بود، هنوز کاری صورت نگرفته و آن بخشودگی‌های اعلام‌شده اجرایی نشده است. در حالی که هتل‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنج نرم می‌کنند و شرایط‌ بسیار سختی دارند. بخش خصوصی متاسفانه مظلوم واقع شده است. صنعت گردشگری با همه مشکلات، چراغ خود را روشن نگه داشته اما در جریان کرونا مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته است. بخش دولتی در این زمینه باید تلاش مضاعفی به خرج دهد. دولت می‌تواند در قالب بسته‌های تشویقی واقعی به این صنعت مهم کمک کند.

قوی‌بنیه در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم گفت: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و زحمات جناب آقای دکتر حمزه‌زاده، ریاست محترم جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، واکسیناسیون کارکنان هتل‌های ما انجام شد و به جرات می‌توانم بگویم که ۱۰۰ درصد کارکنان واکسینه شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند با خاطرجمعی به هتل‌ها مراجعه کنند و از خدمات‌شان بهره‌مند شوند. البته قبل از واکسیناسیون هم هتلداران با رعایت پروتکل‌ها و با وجود مشکلات با صرف هزینه‌های زیاد، تلاش می‌کردند هتل‌ها را همچون همیشه به صورت امن‌ترین جا برای اقامت مسافران حفظ کنند؛ طوری که به قول همکاران‌مان حتی از خانه‌هایمان هم در برابر ویروس امن‌تر و بیشتر مصون باشند.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان از دولت جدید خواست تا با حمایت از کسانی که به سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری علاقه‌مند هستند، بستر رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای را از طریق صنعت توریسم فراهم کند. او گفت: بندرعباس و شهرستان‌های اطراف پتانسیل بسیار بالایی در این صنعت دارند و نیازمند  حمایت هستند و همت مدیران بالادستی را می‌طلبند. ازیاد نبریم که نگه‌داری تاسیسات گردشگری در شهرهای جنوبی کشور بسیار پرهزینه است و این، کار ما را سخت‌تر می‌کند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ را طوری پیش ببریم که آسیب سال گذشته، کمرنگ‌تر شود و هتل‌ها بتوانند سرپا بمانند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...