صفحه اصلی / اخبار داخلی / بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱ - تصویر 1

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد.

عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد.

شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد.

به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد.

بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند.

عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است.

مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است.

او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم.

عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا

به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...