صفحه اصلی / اخبار داخلی / اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است
اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است - تصویر 1

اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است

ایجاد شده: 9/تیر/1398       آخرین ویرایش: 9/تیر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مشاغل سبز در راستای سیاست‌های حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند و می‌توانند چالش‌های محیط زیستی را کاهش دهند، اظهار داشت: تهیه دستورالعمل سبزسازی مشاغل در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

"کتایون حجتی" ابراز داشت: مشاغل سبز می‌توانند به کاهش مصرف انرژی، پسماند و گازهای گلخانه‌ای و همچنین رونق اقتصاد، تخریب نشدن محیط زیست، ایجاد شغل و تولید سرمایه، کمک کنند.

"حجتی" با اشاره وجود جاذبه‌های متعدد باستانی، تاریخی، طبیعی و در نتیجه، رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور، گفت: اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است زیرا طی سال‌های اخیر، هتلداری و اقامتگاه‌های گردشگری، رشد و گسترش زیادی داشته که باعث معضلات زیست‌محیطی عدیده‌ای نیز شده است. بنابراین هتلداری باید به طور جدی به این فرایند ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده از تجربه هتل‌های سبز و با اعمال روش‎‌های بهینه‌سازی در مصرف انرژی، می‌توان با صرف هزینه‌های کم، میزان مصرف انرژی در هتل‌ها را به طور متوسط بین 40 تا 50 درصد کاهش داد.

سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: واضح است که رویکرد سبزسازی هتل‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های تمام شده کمک کند و سودآوری مستقیم را برای هتلداران به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با اعمال برنامه‌های زیست‌محیطی مانند کاهش زباله تولیدی، کمک بسزایی به محیط زیست کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری Fitur سال 2013 در شهر مادرید اسپانیا که عمده تمرکز آن روی سیاست‌های توسعه پایدار در بخش گردشگری بود، بسیاری از فعالان صنعت گردشگری از جمله هتلداران، سیاست‌های به اصطلاح سبز و منطبق با محیط زیست را در دستور کارشان قرار دادند. برای مثال هتل‎‌های دارای علامت اکولوژیک در اروپا به میهمانان خود غذاهای ارگانیک ارائه می‌دهند، انبار یا زیرزمینی ساخته شده از مواد بازیافتی و دور ریختنی مانند بطری‌های پلاستیکی دارند و مبلمان اتاق‌هایشان از چوب‌های بازیافتی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساختمان هتل‌های سبز، سیستم تهویه مطبوع ندارند ولیکن به لطف وجود سیستم آبگرمکن و پنجره‌های سه جداره، حفظ دما در هر فصل سال به خوبی انجام می‌شود. برق آنها نیز از طریق مواد آلی به دست می‌آید و شیرهای آب، مجهز به سیستم هشدار اتلاف آب هستند.

سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: گروهی دیگر از زیرمجموعه‌های هتل‌های سبز به نام هتل گیاهی برای طرفداران زندگی سبز به شدت در حال توسعه است. این هتل‌ها نه تنها به ارائه غذاهای گیاهی به میهمانان خود بسنده نمی‌کنند بلکه هدف اصلی‌شان انتشار یک سبک زندگی هماهنگ و منطبق با محیط زیست از طریق آموزش آشپزی گیاهی، برگزاری دوره‌های ورزشی در طبیعت و ... است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...