صفحه اصلی / اخبار داخلی / افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار
افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار - تصویر 1

افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار

ایجاد شده: 17/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1399

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار به دلیل تورم و افزایش نرخ ارز بوده است، تشریح کرد: 45 تا 65 درصد هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطارها، ارزی است و همچنین شورای عالی کار نیز افزایش 35 درصدی دستمزدها را تصویب کرده است.

"محمد رجبی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ما معمولا ابتدا هزینه می‌کنیم و بعد از راه‌آهن می‌خواهیم تا هزینه‌ها را با افزایش نرخ بلیط قطار جبران کند.

"رجبی" همچنین بیان داشت: مجموع هزینه‌های شرکت‌های ریلی بیش از 130 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است اما با توجه به اینکه کشش بازار نهایتاً 40 درصد بود، این درخواست را از راه‌آهن داشتیم که با 20 درصد آن موافقت شد.

وی تصریح کرد: افزایش 20 درصدی قیمت بلیط قطعاً نمی‌تواند هزینه شرکت‌های ریلی را جبران کند بلکه می‌تواند به ادامه حیات آنها کمک کند. شرکت‌های ریلی امسال تنها یک هشتم سال گذشته درآمد از محل فروش بلیط کسب می‌کنند و از سوی دیگر امکان تعدیل نیرو هم نداریم که سبب شده شرایط سختی بر شرکت‌ها حاکم باشد.

مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا، نرخ بلیط قطارها را بسیار پائین دانست و با اشاره به اینکه نرخ‌های جدید از اول تیرماه اعمال خواهد شد، گفت: مردم چندان متوجه افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند زیرا اینگونه نیست که همه قطار‌ها به یکباره گران شود بلکه این مصوبه، صرفاً مجوز افزایش قیمت است.

وی یادآور شد: اینکه شرکت‌های ریلی، مصوبه افزایش نرخ را اعمال کنند یا خیر بستگی به کشش بازار دارد. معمولاً ما حدود 30 درصد هم در ایامی که میزان مسافرت‌ها کم است، تخفیف می‌دهیم که به معنی فروش بلیط حتی کمتر از کف قیمت است. در واقع این مجوز افزایش قیمت بلیط تنها برای زمانی است که پیک تقاضای سفر داریم.

"محمد رجبی" ادامه داد: از سوی دیگر تنوع قطار داریم که مسافران می‌توانند از قطار‌های مختلف استفاده کنند.  برای مثال قطار تهران - مشهد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر داریم اما قیمت بلیط آن 55 هزار تومان است که بسیار مناسب است. قطار‌های دیگر هم هستند که نرخ بلیط آنها بسته به نوع قطار بین 80 تا 220 هزار تومان است.

وی در پایان گفت: قیمت بلیط قطار‌های 5 ستاره نیز آزاد شده است و کشش بازار و عرضه و تقاضا نرخ آن را تعیین می‌کند. نرخ‌گذاری این قطار‌ها در اختیار شورای عالی ترابری نیست.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...