صفحه اصلی / اخبار داخلی / استبداد، دوقطبی‌سازی و تحریف بلای جان گردشگری است
استبداد، دوقطبی‌سازی و تحریف بلای جان گردشگری است - تصویر 1

استبداد، دوقطبی‌سازی و تحریف بلای جان گردشگری است

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا " عزت الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک صدمین سال تأسیس گردشگری در ایران بیان کرد: «حال گردشگری خوب نیست و شما بهتر از من می‌دانید. کرونا هم مزید بر علت شده است.» 

او با اشاره به مزیت‌های گردشگری کشور نسبت به دنیا، افزود: «به هیچ وجه وضع موجود درشان وضعیت گردشگری کشور نیست. باید علل عقب ماندگی‌مان را روشن و موانع را رفع کنیم. باید این بیمار را امروز احیا کنیم و به حاشیه نرویم.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «ما باید به هم فرصت بحث کارشناسی دهیم، استبداد در کلام ورفتار دیکتاتوری را کنار بگذاریم تا فضای خدمت باز شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «با همفکری و همیاری مشکلات حل می‌شود نه با تحریف، دو قطبی‌سازی بلای جان گردشگری است. ما نوکر استدلال و عبد و عبید حرف حسابیم. باید آزاداندیشی در حوزه گردشگری حاکم شود.» 

او ادامه داد: «فعالان این سه حوزه جزو روشنفکران جامعه هستند و باید باهمکاری و درک متقابل زمینه رشد و پیشرفت هر سه بخش را فراهم کنیم.» 

مهندس ضرغامی از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی در محوطه بیرونی موزه فرش گفت و تاکید کرد: «برای حضور دوره‌ای هنرمندان صنایع دستی استان‌ها در این نمایشگاه و عرضه اثارشان، هتل لاله تهران را محل اقامتشان در نظر گرفتیم.» 

او با اشاره به اینکه با توسعه فضای کسب و کار برای هنرمندان صنایع دستی، مانع فعالیت دلال‌ها می‌شوم، بیان کرد: «در حوزه صنایع‌دستی مشکل عرضه وجود دارد. سیاست ما در این حوزه تسهیل در عرضه و تحریک تقاضا است. در سفرهای استانی شاهد تولید گسترده صنایع‌دستی دستی بودم، اما جایی برای عرضه وجود ندارد و طرح و برنامه جدی برای رونق بازار صنایع دستی دارم.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: «همه ما خواهان حفظ میراث‌فرهنگی هستیم و با تمام وجود می‌خواهیم میراث‌فرهنگی را حفظ کنیم. حفظ میراث فرهنگی با حل مشکلات مردم منافاتی ندارد.»


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...