صفحه اصلی / اخبار داخلی / از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل
از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل - تصویر 1

از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

ایجاد شده: 18/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در زمان وقوع سیل، جامعه هتلداران ایران از جمله نهادهایی بود که اعلام کرد، گردشگران می‌توانند اقامت خود در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کنسل کنند.

"جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: حال از دولت این انتظار می‌رود که با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای هتلداران، شرایطی برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها را فراهم کنند.

"حمزه‌زاده" تصریح کرد: به دلیل وقوع سیلی که امسال با آن مواجه بودیم، میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافت. البته این کاهش به صورت میانگین محاسبه شده به طوری که در برخی استان‌ها مانند خوزستان، شاهد کاهش70 درصدی ضریب اشغال و در برخی استان‌ها نظیر تهران، شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها بودیم.

وی افزود: در اثر وقوع سیل، بسیاری از مسافران اقامت خود در هتل‌های شهرهای مختلف کشور را کنسل کردند و حتی افرادی که در تبریز نیز هتل رزرو کرده بودند از ترس سیل هتل خود را کنسل کردند ولیکن به اعتقاد من بیشترین ضرر شامل حال خوزستانی‌ها شد. 

رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اقدامات انجام شده در واکنش به وقوع سیل در مناطقی از کشور، گفت: جامعه هتلداران ایران در اوایل این اتفاق، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به دلیل وضعیت پیش آمده در کشور، مسافرانی که از قبل هتل‌های خود را رزرو کرده‌اند، می‌توانند در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده بدون هیچ هزینه‌ای، اقامت خود را کنسل و پول خود را به طور کامل دریافت کنند. در صورتی که طبق قانون می‌توانستیم این کار را انجام ندهیم.

وی در ادامه گفت: برای جبران خسارات سیل به هتلداران نیز باید راهکاری در نظر گرفته شود. به اعتقاد من وقتی قرار است دولت، ضررهای سیل را جبران کند باید ضررهای غیرمستقیم آن را نیز در نظر بگیرد.

"جمشید حمزه‌زاده" گفت: در حال نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم تا به نوعی دولت با توجه به ضررهای هتلداران در این مناطق، مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی 100 درصدی برای یک تا دو سال را برای آنها در نظر بگیرد تا به این صورت بخشی از ضررها جبران شود.

رئیس جامعه هتلداران در پایان با اشاره به این موضوع که ساختمان هتل‌ها از سیل هیچ آسیب مستقیمی ندیده است، گفت: حداقل انتظار ما از دولت این است که در این شرایط هتلداران را رها نکند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...