صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح شرایط احراز تخلف هتلداران در نرخ‌گذاری توسط معاون گردشگری کشور
تشریح شرایط احراز تخلف هتلداران در نرخ‌گذاری توسط معاون گردشگری کشور - تصویر 1

تشریح شرایط احراز تخلف هتلداران در نرخ‌گذاری توسط معاون گردشگری کشور

ایجاد شده: 14/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ برخی هتل‌ها و مراکز اقامتی سراسر کشور، اظهار داشت: نرخ مصوب مراکز اقامتی با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین تشکل مربوطه در استان تعیین می‌شود و این نرخ به صورت تابلو، نصب می‌شوند.

"ولی تیموری" ابراز داشت: اگر صاحبان هتل، اقامتگاه یا ... رقمی بالاتر از نرخ مصوب را به مشتری بدهند، مرتکب تخلف شده‌اند. نرخنامه به همراه مهر سازمان میراث فرهنگی و جامعه هتلداران استان باید در معرض دید مشتریان قرار گیرد. بنابراین به سادگی و با نگاه به نرخنامه می‌توان تخلف صاحب اقامتگاه را احراز کرد.

رئیس ستاد سفر کشور در ادامه به تشریح انواع مراکز اقامتی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، پرداخت و گفت: مراکز اقامتی شامل هتل‌ها در سطوح مختلف، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر و مراکز اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر کشور می‌شود که قیمت‌های مناسبی برای استفاده اقشار مختلف مردم برای آنها تعیین شده است.

"تیموری" در ادامه تاکید کرد: قیمت رزرو اینترنتی و رزرواسیون آنلاین هتل‌ها نیز نباید بیشتر از نرخ مصوب باشند. برخی از هتل‌ها نیز تمام و یا بخشی از ظرفیت خود را بر عهده شرکتی قرار می‌دهند و درصدی از این مبلغ را به شرکت پرداخت می‌کنند.

وی افزود: مبلغ پرداختی از طریق سایت‌های رزرواسیون نیز نباید بیشتر از نرخ مصوب باشد.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مراکز مانند کلاس‌های درس آموزش و پرروش، چادر و ... گفت: فرهنگ سفر در میان مردم کشور به اشتباه گسترش یافته است. برای مثال دیده می‌شود که افراد با ماشین مدل بالا و آخرین سیستم در کمپ‌ها و مدارس اقامت دارند. سفرهای نوروزی یک فرصت برای توسعه صنعت گردشگری و زیرمجموعه‌های آن است و نباید مردم را به سمت اقامت در چادر و پارک هدایت کرد.

وی در پایان گفت: در حال رایزنی و مذاکره با هتل‌های یک تا 3 ستاره، میهمانپذیرها و هتل‌آپارتمان‌ها هستیم تا با قیمتی برابر با مدارس و چادرها به گردشگران، خدمات ارائه دهند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...