صفحه اصلی / اخبار داخلی / ادامه هرج و مرج در ماجرای بلیط هواپیما
ادامه هرج و مرج در ماجرای بلیط هواپیما - تصویر 1

ادامه هرج و مرج در ماجرای بلیط هواپیما

ایجاد شده: 3/آبان/1399       آخرین ویرایش: 3/آبان/1399

به گزارش هتل‌نیوز، با وجود مخالف صریح وزیر راه و شهرسازی و اعلام سازمان هواپیمایی در خصوص توقف افزایش قیمت بلیط هواپیما، بررسی‌ها نشان می‌دهد که طرح این ادعا واقعیت ندارد و داستان افزایش قیمت بلیط هواپیما همچنان پابرجاست.

چارترکننده‌ها عامل اصلی گرانی بلیط هواپیما هستند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این موضوع، چارترکننده‌ها را عامل اصلی گرانی بلیط هواپیما معرفی کرده و افزایش قیمت‌های فعلی بلیط در سایت‌های فروش و ایرلاین‌ها را به دلیل تعطیلات پیش رو دانسته است.

"تورج دهقانی زنگنه" تغییرات نرخ در برخی از مسیرها را طبیعی و حضور و دخالت چارترکننده‌ها را نیز در این موضوع موثر دانسته است.

ایرلاین‌ها به دنبال افزایش قیمت بلیط و فشار بر مردم نیستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اما با بیان اینکه ایرلاین‌ها به دنبال افزایش قیمت بلیط و فشار بر مردم نیستند، گفته است: هر قدر نرخ بلیط هواپیما بیشتر شود، تقاضا از سوی مسافران کمتر شده و فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود.

"مقصود اسعدی سامانی" اظهار داشت: اگر دولت بتواند برنامه‌ای برای جبران هزینه‌های ما ارائه دهد و به ایرلاین‌ها کمک کند، اصراری بر افزایش نرخ بلیط هواپیما نداریم‌.

"اسعدی سامانی" همچنین ابراز داشت: برای جبران هزینه‌های تحمیل شده به شرکت‌های هواپیمایی، پیشنهاداتی به وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس ارائه داده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم حمل و نقل پایداری داشته باشیم یا باید هزینه‌ها برای ایرلاین‌‌ها افزایش پیدا نکند یا اینکه اجازه افزایش قیمت به آنها داده شود. برخی هزینه‌ها مانند عوارض شهرداری، هلال احمر و ... که تا ۱۰ درصد یا بیشتر روی قیمت تمام شده بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در پایان گفت: از سوی دیگر اگر دولت بتواند ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها را با نرخی مناسب تامین کند، می‌توانیم قیمت بلیط را پائین نگه داریم.

نامه وزیر گردشگری به وزیر راه و شهرسازی در رابطه با افزایش قیمت بلیط هواپیما

اختلافات به وجود آمده میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشور و ایرلاین‌ها در نهایت واکنش وزیر گردشگری را در پی داشت. 

"علی‌اصغر مونسان" در پی افزایش قیمت بلیط شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی نوشت؛ 

همانگونه که استحضار دارید، شرکت‌های هواپیمایی در اکثر مسیرهای داخلی بر خلاف دستور جنابعالی مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها، قیمت خدمات خود را بیش از ۱۰۰ درصد و تحت عنوان کف قیمت افزایش داده‌اند. ضمن آنکه دفاتر خدمات مسافرتی را نیز به‌ صورت مستمر تهدید به‌ قطع سیستم فروش یا ابطال قراردادهای همکاری فی‌مابین می‌کنند. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص توقف رویه ناصحیح و ناصواب معموله اقدامات لازم به‌ عمل آید.

قیمت جدید بلیط هواپیما به زودی اعلام می‌شود

آخرین اظهارنظر در رابطه با این موضوع از سوی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده و اعلام شده است که قیمت جدید بلیط هواپیما به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی این اختیار را دارد که با تمامی ایرلاین‌های متخلف در خصوص گران‌فروشی برخورد کند، گفته است: ایرلاین‌ها وظایفشان را با سیاست‌های سازمان هواپیمایی تطبیق داده‌اند و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت: فعلا مقرر شده قیمت‌ها طبق روال گذشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی نیز تمامی صورت‌های حساب مالی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و شش ماهه ابتدای امسالشان را به ما ارائه کرده‌اند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: بعد از بررسی‌های دقیق تمامی صورتحساب‌های مالی، درآمدها و هزینه‌ها تصمیم نهایی گرفته و قیمت جدید بلیط هواپیما به زودی اعلام می‌شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...