صفحه اصلی / اخبار داخلی / اختصاص بودجه 10 و 5 هزار تومانی برای هر گردشگر خارجی و داخلی!!!
اختصاص بودجه 10 و 5 هزار تومانی برای هر گردشگر خارجی و داخلی!!! - تصویر 1

اختصاص بودجه 10 و 5 هزار تومانی برای هر گردشگر خارجی و داخلی!!!

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای در بررسی لایحه بودجه 99 وزارت گردشگری به این نتیجه رسید که اعتبار پیش‌بینی شده برای جذب هر گردشگر خارجی به کشور، حدود 10 هزار تومان است.

بر اساس این گزارش و با توجه به هدف کمی 8 میلیون گردشگر ورودی در لایحه سال 1399، اعتبار پیش‌بینی شده برای جذب هر گردشگر در حدود 10 هزار تومان یا به عبارتی کمتر از یک دلار است. 

این بودجه شامل همه فعالیت‌های تعریف شده برای جذب گردشگران ورودی است که با میانگین هزینه‌کرد کشورهای رقیب علی‌الخصوص در حوزه بازاریابی برای جذب گردشگر بسیار فاصله دارد.

در رابطه با گردشگران داخلی نیز با توجه به هدف کمی 75 میلیون نفر برای گردشگران داخلی در لایحه سال 1399، اعتبار اختصاصی برای هر گردشگر حدود 5 هزار تومان است که این هزینه نیز شامل همه فعالیت‌های تعریف شده برای توسعه گردشگری داخلی است.

با وجود اینکه توسعه گردشگری داخلی، اساس و پایه صنعت گردشگری در کشور است ولیکن اعتبار این بخش کمتر از نصف مبلغ پبشنهادی برای جذب گردشگران ورودی است که به نظر می‌رسد، توسعه گردشگری داخلی باید از جایگاه و اهمیت بیشتری در لایحه و برنامه‌های پیشنهادی وزارت گردشگری برخوردار باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...