صفحه اصلی / اخبار خارجی / اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی
اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی - تصویر 1

اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400

مقامات حمل‌ونقل دبی با راه‌اندازی آزمایشی دو اتوبوس برقی پیشرفته، قصد دارند در مسیر جابه‌جایی شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در امارات متحده عربی گام بردارند.

آزمایش خط اتوبوس‌رانی برقی دبی، با اتوبوس‌های «ولوو ۷۹۰۰» (Volvo 7900) در مسیرهای مشخص شده در هر دو جهت رفت و برگشت میان لامر جنوبی، خیابان ملک سلمان عبدالعزیز و ایستگاه تراموای الصفوح صورت می‌گیرد. این اتوبوس‌ها هر کدام ۳۸ صندلی به همراه سه صندلی تاشو برای توان‌یابان و یک نمایشگر تعاملی دارند.

اداره‌ی راه و حمل‌ونقل امارات (RTA) برای راه‌اندازی ناوگان این خط اتوبوس پاک، با شرکت اتوبوس ولوو، اداره‌ی آب و برق دبی، هلدینگ املاک مراس و گروه سوییسی ABB که پیشگام صنعت شارژ اتوبوس‌های برقی است، همکاری می‌کند. دفتر رسانه‌ای دبی در توییتی نوشت: «این گام نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های RTA برای ارائه‌ی وسایل حمل‌ونقل عمومی پایدار و سازگار به محیط زیست است.»

اتوبوس‌های این طرح مجهز به فناوری «شارژ در فرصت» (Opportunity Charging) هستند که برای نخستین بار در دبی استفاده می‌شود. برای این منظور انرژی اتوبوس‌ها با استفاده از یک شارژر برقی ایستاده که توسط گروه ABB در لامر جنوبی نصب شده است، تأمین می‌شود.

در این حالت اتوبوس‌ها نه تنها در توقفگاه بلکه در ایستگاه‌های شارژ در سراسر شبکه شارژ می‌شوند و ناچار نیستند برای شارژ مجدد به توقفگاه برگردند. همچنین یک شارژر برقی شبانه در توقفگاه اتوبوس القوز (Al Quoz Bus Depot) فراهم شده تا اتوبوس‌ها شب هنگام و زمانی که مشغول خدمات‌رسانی نیستند، شارژ شوند.

بنابراین اتوبوس‌ها را می‌توان از طریق یک ساختار پانتوگراف (بازوی جمع‌شونده) و با استفاده از یک بازوی ایستاده که اتوبوس در زیر آن در لامر پارک قرار می‌گیرد، یا اتصال به کابل‌هایی که جریان‌های مستقیم (DC) و متناوب (AC) را تأمین می‌کنند، شارژ کرد. با بهره‌گیری از باتری‌های پیشرفته، هر اتوبوس با یک بار شارژ قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

دوره‌ی آزمایش این طرح تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. در این مدت RTA کارایی عملیاتی دو اتوبوس الکتریکی را اندازه‌گیری و مهندسی شارژ در طول مسیر و پایانه را آزمایش می‌کند. طراحی این فناوری پیشرفته، جدیدترین نمونه از تلاش‌های امارات متحده عربی برای قرار دادن محیط زیست در رأس برنامه‌های راهبردی این کشور است.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...