صفحه اصلی / اخبار داخلی / اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود
اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود - تصویر 1

اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400

به گزارش هتل نیوز، " مرتضی شریفی " عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: گردشگری صنعتی فراگیر است و باید از آن به عنوان یک فرصت و مزیت رقابتی استفاده کرد از این رو خلاقیت و نگاه جدید به این صنعت باید صورت گیرد. 

وی به وضعیت کنونی گردشگری در ایران و استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری  کرونا عملا گردشگری  رمق خود را از دست داده و ضروری است برنامه‌هایی خلاقانه و تدابیر جدی برای آن اندیشیده شود که در این مسیر استفاده از توان و پتانسیل هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در توسعه آن داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری و اقتصاد آن  افرود:  از اهداف  تشکیل این اتاق می توان به شناخت و حل مسائل راهبردی، تصمیم سازی و سیاست سازی و نظارت و ارزیابی در حوزه های داخلی و فراملی از طریق پژوهش،استفاده مطلوب از نوآوری های جوانان خبره و جذب و تشویق ایده ها و راهکارهای خلاقانه اشاره کرد.

شریفی همچنین تاکید کرد :با توجه به محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا برای صنعت گردشگری به وجود آورده ضروری است  اولویت برنامه ریزی ها بر افزایش سفرهای داخلی و حتی درون استانی باشد که در این میان اجرای تورهای ترکیبی با محوریت شیراز تدوین و اجرا شود

وی با اشاره به اجرای طرح مثلث طلایی و  مذهبی با محوریت سه استان گفت: در سال های گذشته با اجرای این طرح ها همواره شاهد رونق گردشگری داخلی بودیم و ضروری است هم اکنون نیز این طرح ها با نگاه جدیدتری اجرا شوند.

وی اضافه کرد:  هم اکنون باید طرح هایی با معرفی مسیرها و جاذبه های جدید به گردشگران معرفی کنیم که این موضوع باید در اتاق فکر های دانشگاهی و با حضور فعالان و متخصصان این حوزه تدوین شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...