صفحه اصلی / اخبار داخلی / آیا هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند؟
آیا هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند؟ - تصویر 1

آیا هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند؟

ایجاد شده: 19/آبان/1399       آخرین ویرایش: 19/آبان/1399

به گزارش هتل‌نیوز، دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با طرح موضوع استفاده از هتل‌ها و مراکز اقامتی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی، اظهار داشت: برای اینکه مردم راحت‌تر باشند، هتل‌هایی را شناسایی کنید که با قیمت مناسب با ما قرارداد ببندند.

"سعید نمکی" در این نشست غیر حضوری، ابراز داشت: اگر در منزل امکان قرنطینه هست که خوب است اما اگر این امکان وجود ندارد، این اجازه را گرفته‌ایم که عزیزان هتل‌هایی را شناسایی کنند. هزینه هتلینگ این موضوع را نیز قرار است بیمه‌ها کمک کنند و ما از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.

با گسترش موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله ایران، بار دیگر این سوال مطرح شده است که آیا هتل‌ها تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شوند؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این موضوع گفت: بسیاری از هتل‌ها می‌توانند نقاهتگاه مناسبی برای بیماران کرونایی باشند البته این موضوع مشروط به این است که دولت کمک کند زیرا مخارج زیادی دارد.

"مسعود مردانی" افزود: بسیاری از هتل‌های غیرخصوصی در کشور می‌توانند خدمات خوبی به بیماران کرونایی ارائه دهند. بسیاری از هتل‌ها زیر نظر بخش‌های حاکمیتی است و این روزها باید مسئولیت اجتماعی‌شان را در حق مردم رعایت کنند.

رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در واکنش به طرح مجدد این موضوع، بیان داشت: اگر وزارت بهداشت درخواستی برای اختصاص تعداد مشخصی از هتل‌ها به نقاهتگاه برای بیماران کرونایی از ما داشته باشد، قبول می‌کنیم.

"جمشید حمزه‌زاده" تصریح کرد: البته در درجه اول رضایت هتلداران شرط اساسی در تحقق این موضوع است. 

وی در پایان گفت: در صورت وقوع چنین تصمیمی باید لیست این هتل‌ها در تمام استان‌ها مشخص و اعلام شود چون ورود بیماران کرونایی به هتل‌ها ممنوع است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...