صفحه اصلی / اخبار خارجی / آزمایش سوخت‌های زیستی برای اولین بار در فرودگاه هیترو انگلیس
آزمایش سوخت‌های زیستی برای اولین بار در فرودگاه هیترو انگلیس - تصویر 1

آزمایش سوخت‌های زیستی برای اولین بار در فرودگاه هیترو انگلیس

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جان هلند کای " مدیرعامل فرودگاه هیترو انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مفتخر هستیم که هیترو اولین فرودگاه اصلی انگلیس است که با موفقیت استفاده از سوخت‌های پایدار را مورد بهره برداری قرار می‌دهد. اکنون زمان آن است که کمتر صحبت و بیشتر عمل کنیم. وزرا باید برای سرمایه‌گذاری در تولید این نوع سوخت‌ها، مشوق‌هایی را طی ۵ تا ۱۰ سال آینده در نظر بگیرند.

سوختی که امروز فرودگاه هیترو مورد بهره برداری قرار داد ترکیبی از پسماندهای تجدید پذیر مانند غذا، روغن و چربی‌ها و کودهای تبدیل شده به پارافین که در سوخت هواپیماها استفاده می‌شوند است که می‌توانند راه را برای کاهش جدی تاثیرات منفی صنعت پرواز بر محیط زیست سیاره زمین هموار کند. این سوخت از سوی با مشارکت شرکت فنلاندی نسته اویل و ویتول تولید و توزیع شده است.

دانشمندان معتقدند که سوخت پایدار برای حمل‌ونقل هوایی در مقایسه با سوخت‌های رایج فسیلی جت، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان ۱۶۵ درصد کاهش دهد. به این ترتیب، چنین کاری می‌تواند هم به کاهش میزان زباله‌ای که در نهایت به محل دفن زباله می‌رسد منجر شود و هم میزان دوده‌ای را که از موتورهای هواپیما خارج می‌شود، کاهش دهد.

ویتول که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان است، سوخت فرودگاه هیترو لندن را تامین می‌کند و قرار است تا پیش از برگزاری کنفرانس اقلیمی گلاسکو، حجم بیشتری از سوخت‌های پایدار توزیع کند تا به اصطلاح ضایعات کربنی شرکت کنندگان اجلاس را کاهش دهد.

انگلیس هفته آینده میزبان سران اجلاس گروه هفت و پنج ماه دیگر کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی است.

گرنت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس می‌گوید: «از آنجا که بخش حمل‌ونقل هوایی در حال خروج از شرایط همه‌گیری کرونا است، ما باید تعهدات محیط زیستی خود را در راس همه اقدامات خود، قرار دهیم؛ بنابراین نه تنها همه چیز را بهتر، که سبزتر وسازگارتر با محیط زیست خواهیم کرد.

وی افزود: ما تلاش‌های پیشگامانه را شروع می‌کنیم تا مطمئن شویم که همچنان در راستای اهداف بلندپروازانه خود برای رسیدن به هدف انتشار کربن صفر، به شکل مثال‌زدنی در جهان سرآمد هستیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...