صفحه اصلی / اخبار خارجی / «چینی» زبان رسمی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل شد
«چینی» زبان رسمی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل شد - تصویر 1

«چینی» زبان رسمی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل شد

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، رادیو بین المللی چین روز دوشنبه اعلام کرد زبان چینی، به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی پیوست و تعداد کل زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری به ۶ زبان رسید.

«زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل به همین مناسبت پیام تبریکی را برای دولت چین ارسال کرد.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل با نفوذ ترین سازمان گردشگری بین المللی بین دولتی در دنیا محسوب می شود که در حال حاضر ۱۵۹ عضو دارد و مقر آن در مادرید پایتخت اسپانیا است.

چین در سال ۱۹۸۳ میلادی به سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل پیوست؛ چین این پیشنهاد که زبان چینی نیز به یکی از زبان های رسمی این نهاد تبدیل شود را در جریان برگزاری هفدهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی مطرح کرد؛ مجمع عمومی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و اصلاحیه ماده ۳۸ قانون سازمان جهانی گردشگری را تصویب کرد که بر اساس آن، زبان های رسمی این سازمان، عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی معرفی شدند.

بر اساس اساسنامه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، بعد از اینکه مجمع عمومی این نهاد اصلاحیه را تصویب کرد، روند تصویب این اصلاحیه و اجرایی شدن آن، به بیش از دو سوم آراء کشورهای عضو این سازمان نیازمند است.

از زمان تصویب این اصلاحیه در سال ۲۰۰۷ میلادی، چین اقدامات زیادی را در مسیر همکاری با سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل عملی کرده است تا کشورهای عضو این سازمان را به تکمیل روند تائید این اصلاحیه تشویق کند و زبان چینی هر چه زودتر، به یکی از زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری تبدیل شود.

در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی بود که ۱۰۶ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری این اصلاحیه را تائید کردند و رسما لازم الاجرا شد.

بر اساس اعلامیه صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و جهانگردی چین، تبدیل زبان چینی به یکی از زبان های رسمی UNWTO باعث تقویت یکپارچگی و اعتبار و اقتدار این نهاد به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل و تقویت وضعیت و نسبت استفاده از زبان چینی در سازمان های بین المللی شده است.

مسئولان وزارت فرهنگ و جهانگردی چین تاکید کرده اند که چنین روندی به پکن کمک می کند تا نقشی به مراتب فعال تر و پویاتر را در امور جهانگردی بین المللی جهانی ایفا کند و بستری فراهم شود تا چین تجارب و فرصت های توسعه گردشگری خود را به اشتراک بگذارد و سهمی مثبت در ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت ایفا کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...