صفحه اصلی / اخبار داخلی / فقط یک چهارم هتل‌های شهر مشهد با ضریب اشغال روزانه ۵ یا ۶ درصد فعال هستند
 فقط یک چهارم هتل‌های شهر مشهد با ضریب اشغال روزانه ۵ یا ۶ درصد فعال هستند - تصویر 1

فقط یک چهارم هتل‌های شهر مشهد با ضریب اشغال روزانه ۵ یا ۶ درصد فعال هستند

ایجاد شده: 22/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 22/مرداد/1399

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت هتل‌های این استان، اظهار داشت: طی شش ماه گذشته از شیوع کرونا، خسارت وارد شده به هتل‌های شهر مشهد حدود 900 میلیارد تومان بوده است.

"امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: در حال حاضر از بین 238 هتل موجود در شهر مشهد فقط 60 هتل ( یک چهارم ) به ضریب اشغال 5 یا 6 درصد مشغول به فعالیت هستند

"سزاوار" تصریح کرد: ملاک این درصد اشغال، تعداد هتل‌های فعال در شرایط فعلی است ولی در اصل باید کل هتل‌ها در نظر گرفته شود و در واقع ضریب اشغال فعلی تقسیم بر چهار شود.

وی همچنین گفت: 80 درصد از 9000 نفر پرسنل شاغل در هتل‌های مشهد، تعدیل شده‌اند و الباقی نیز مربوط به بخش‌های حراست، نگهبانی و تاسیسات هستند که تخصص هتلداری ندارند.

رئیس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی در ادامه گفت: اعطای تسهیلات حمایتی به این شکل، اقدام خاصی نیست زیرا قبل از این نیز می‌توانستیم این تسهیلات را دریافت کنیم. تنها تفاوت این تسهیلات، کاهش میزان بهره آن از 17 به 12 درصد است.

وی در پایان گفت: پرداخت وام برای زمانی مناسب است که قصد داریم تاسسیات گردشگری را ایجاد کنیم و برای خروج از بحران، راهگشا نیست.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...