اخبار خارجی
 نسل پرسفر گردشگری در سال ۲۰۲۳

نسل پرسفر گردشگری در سال ۲۰۲۳

به گزارش هتل نیوز و بر اساس بررسی‌‌‌های پلتفرم تحقیق بازار QuMind ؛ نسل Y و Z قرار است صنعت گردشگری را نجات دهند، چرا که بیش از ۴۲‌درصد از آنها در برنامه‌‌‌ریزی خود قصد افزایش هزینه‌‌‌های سفر و گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۲۲ را دارند. ۴۲‌درصد از افراد رده سنی بین ۱۸ تا ۳۴ سال به‌‌‌رغم نگرانی‌های بسیار درباره بحران هزینه‌‌‌های زندگی، قصد دارند در سال‌جاری هزینه بیشتری را برای سفر و گردشگری اختصاص دهند اما گروه سنی میانسال نسبت به بحران هزینه‌‌‌های زندگی بر تصمیمات آنها درباره سفر نگرانی‌های بیشتری دارند و بر تصمیمات آنها بر سفر تاثیر گذاشته است. بسیاری از مصرف‌کنندگان بریتانیایی در حال کاهش جدی هزینه‌‌‌های تعطیلات خود هستند تا راهی برای صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های سفر خود در این دوران دشوار پیدا کنند.  با این حال، افراد جوان‌‌‌تری که ممکن است احساس کنند تجربه سفر در طول کووید را از دست داده‌‌‌اند، به‌‌‌رغم افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران هزینه زندگی، همچنان هزینه‌‌‌های سفر خود را افزایش می‌دهند. این پژوهش نشان می‌دهد که شرکت‌ها به‌‌‌منظور جذاب‌‌‌تر کردن تعطیلات برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله، سه پیشنهاد برتر سفری این گروه یعنی لغو رایگان، وعده‌‌‌های غذایی و ارتقای رایگان هتل را دنبال می‌کنند. بر اساس این گزارش، حدود ۷۰درصد از افراد این دو نسل لغو رایگان را در اولویت قرار می‌دهد، ۶۲درصد وعده‌‌‌هایی غذایی سفر و ۵۸‌درصد ارتقای رایگان هتل را در سفرها مدنظر قرار می‌دهند. روش‌های بازاریابی این معاملات سفر برای شرکت‌های مسافرتی برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به طور قابل‌توجهی با نسل‌‌‌های قدیمی متفاوت است. در حالی که تا چند سال پیش، منبع اصلی ارتباطات بازاریابی سفر در تمام گروه‌های سنی برای معاملات و مبادلات سفر استفاده از «ایمیل» بوده و اطلاعات مربوط به خطوط هوایی و هتل‌‌‌ها از این وسیله ارتباطی در اختیار مشتریان قرار می‌‌‌گرفت، اما امروزه این شیوه تبلیغاتی برای نسل جوان تغییر کرده و تبلیغات رسانه‌‌‌های اجتماعی و پست‌‌‌های اینفلوئنسرها برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بسیار تاثیرگذارتر از افراد بالای ۵۵ سال بوده است. ۳۲‌درصد از افراد نسل جوان سفرهای خود را بر اساس تبلیغات شبکه‌‌‌های مجازی انتخاب می‌کنند این در حالی است که این رقم برای نسل قدیمی بالای ۵۵ سال تنها یک‌درصد است. با نگاهی گسترده‌‌‌تر، صنعت سفر و گردشگری سال سختی را در پیش خواهد داشت، زیرا بیش از نیمی از بریتانیایی‌‌‌ها افزایش هزینه سفر، نرخ انرژی و بحران هزینه‌‌‌های زندگی را به عنوان عامل اصلی وتاثیر مستقیم بر برنامه‌‌‌ریزی تعطیلات برای سال ۲۰۲۳ عنوان کرده‌‌‌اند. تقریبا یک‌سوم از بریتانیایی‌‌‌ها (۳۱درصد) قیمت کلی سفر را مهم‌ترین عامل در انتخاب مقاصد برای گذران تعطیلات می‌‌‌دانند. این نشان‌دهنده کاهش هزینه‌‌‌های سفر در سال ۲۰۲۲ است. حدود ۴۲درصد از مصرف‌کنندگان بریتانیا گزارش کردند که در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر برای سفر و گردشگری هزینه کرده‌‌‌اند. حتی هزینه تعطیلات در طول سال برای ۳۹‌درصد از افراد به‌‌‌طور میانگین ۵۰۰ پوند یا کمتر بوده است. در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌‌‌های کلی کاهش بیشتری را تجربه کند. در حالی که ۳۹‌درصد از بریتانیایی‌‌‌ها انتظار دارند هزینه‌‌‌های کلی خود را حفظ کنند، ۳۳‌درصد پیش‌بینی می‌کنند هزینه‌‌‌ها کاهش بیشتری داشته باشد.

ایجاد شده: 24/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401
پرواز رایگان به هنگ کنگ

پرواز رایگان به هنگ کنگ

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ دولت محلی هنگ کنگ اعلام کرد که قصد دارد ۵۰۰ هزار بلیت هواپیمای رایگان را به عنوان بخشی از برنامه احیای صنعت گردشگری این منطقه (سلام هنگ کنگ) به مشتاقان سفر به هنگ کنگ هدیه کند. بلیت‌های هواپیمای رایگان که مجموع ارزش آنها به ۲۵۴.۸ میلیون دلار می‌رسد، قرار است بین سه شرکت هواپیمایی هنگ کنگ اکسپرس (HK Express)، کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific) و هنگ کنگ ایرلاینز (Hongkong Airlines) تقسیم شوند. مسافران علاقمند به سفر به هنگ کنگ می‌توانند از ابتدای ماه آینده میلادی (مارس) با مراجعه به وب‌سایت World of Winners برای شرکت در قرعه‌کشی این بلیت‌ها ثبت نام کنند. این بلیت‌ها در سه مرحله تخصیص پیدا می‌کند: از اول مارس در سراسر آسیای جنوب شرقی، از اول آوریل در سرزمین اصلی چین و از اول ماه مه در سایر نقاط جهان. هنگ‌کنگ، پیش از همه‌گیری ویروس کرونا به طور متوسط سالانه ۵۶ میلیون گردشگر جذب می‌کرد ولی این تعداد تا سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافت. همچنین، اجرای قوانین سخت‌گیرانه مبارزه با بیماری کووید۱۹ موجب شد تا ۱.۶ درصد از جمعیت این منطقه کاسته شود که بیشترین نرخ از سال ۱۹۶۱ محسوب می‌شود. مقام‌های محلی به ساکنان این منطقه نیز وعده داده‌اند که از ابتدای ژوئیه، تعدادی بلیت‌ هواپیمای مجانی را نیز در اختیار آنها قرار دهند تا به جبران ممنوعیت سفر در سال‌های اخیر، به مسافرت بروند.

ایجاد شده: 17/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 17/بهمن/1401
بهبود گردشگری خارجی اسپانیا در سال ۲۰۲۲

بهبود گردشگری خارجی اسپانیا در سال ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛  کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۲ در مجموع از ۷۱.۶ میلیون گردشگر میزبانی کرده که تنها ۱۴.۳ درصد کمتر از تعداد گردشگران مورد استقبال در سال ۲۰۱۹، سال قبل از شیوع همه‌گیری است. بهبود گردشگری خارجی در طول سال ۲۰۲۲ در اسپانیا روند ثابتی داشته است و پس از یک شروع بسیار بد به دلیل تأثیر سویه امیکرون، آمارها دوباره از ماه می ۲۰۲۲ شروع به افزایش کرده و از آن زمان پیشرفت مداومی داشته است.   با این‌حال، میزان هزینه‌کرد مسافران ورودی به اسپانیا در مجموع به بیش از ۸۷ میلیون یورو رسیده است که ۵.۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. صنعت گردشگری ۱۲.۶ درصد از کل تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌داد. در سال ۲۰۲۱ این رقم ۱۲.۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ تنها ۵.۸ درصد بود. بیشترین شمار گردشگران ورودی به اسپانیا از بریتانیا (۱۵.۱ میلیون) و پس از آن فرانسه (۱۰.۱ میلیون) و آلمان (۹.۷۶ میلیون) بوده‌اند.

ایجاد شده: 16/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 16/بهمن/1401
بازار گردشگری ایتالیا به آمارهای پیش از کرونا نزدیک شد

بازار گردشگری ایتالیا به آمارهای پیش از کرونا نزدیک شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در سال ۲۰۲۲، بازار گردشگری ایتالیا به آمارهای پیش از همه‌گیری کرونا نزدیک شد و مسافران خارجی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تقریباً دوبرابر افزایش پیدا کرده که با افزایش رونق در همه‌ بخش‌های صنعت گردشگری از آژانس‌های مسافرتی تا مجریان تور همراه بوده است.   ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که با وجود شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و انواع جدید آن و حمله روسیه به اوکراین، خسارت‌هایی جزیی را تجربه کرده است.   در سال گذشته میلادی، بخش گردشگری در ایتالیا پیشرفت قابل توجهی داشته است. با این حال، همچنان در معرض چالش‌های قابل توجهی بوده است و بر اساس ارقام ارائه شده توسط دفتر آمار ایتالیا، برای بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲، در مجموع ۷۴.۱ درصد افزایش تعداد اقامت‌های شبانه در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

ایجاد شده: 16/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 16/بهمن/1401
 وضعیت نیروی کار خارجی در ژاپن

وضعیت نیروی کار خارجی در ژاپن

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ در طول سه دهه گذشته، ژاپن با چالش های اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی روبرو بوده است که به طور بالقوه موقعیت آن را به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به خطر می اندازد. یکی از مشکلات اصلی سلسله مراتب شدید مبتنی بر ارشدیت در محل کار است، فرهنگی که نوآوری را متوقف می کند و به طور بالقوه انگیزه را محدود می کند. بر اساس داده های وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، تنها ۱.۷ میلیون نفر از ۶۷ میلیون نفر شاغل در این کشور در سال ۲۰۲۱، اتباع خارجی هستند که طبق نمودار بالا: حدود ۴۶۶ هزار نفر در کار ساخت و ساز ▫️۲۸۲ هزار نفر در مشاغل خدماتی ۲۲۹ هزار نفر در مشاغل عمده فروشی و خرده فروشی ۲۰۳ هزار نفر در مشاغل مربوط به مهمان‌نوازی و هتلداری ۵۴۷ هزار نفر در مشاغل دیگر مشغول به کار هستند. اگرچه این کشور هنوز هم نسبت به خارجی‌ها و فردگرایی محتاط است، اما سیاست‌های آن در زمینه مهاجرت دائمی نیروی کار در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

ایجاد شده: 12/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 13/بهمن/1401
چشم انداز ۲۰۳۰ گردشگری و مهمان نوازی در عربستان

چشم انداز ۲۰۳۰ گردشگری و مهمان نوازی در عربستان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ،‌ گردشگری یکی از بزرگترین و پویاترین بخش‌های اقتصاد جهانی است. در پادشاهی عربستان سعودی، رشد گردشگری توسط سطوح سرمایه‌گذاری به صورت بی سابقه‌ای تقویت می‌شود و در واقع، نظام پادشاهی عربستان بزرگترین سرمایه‌گذار گردشگری در جهان است. چنین رشد عظیمی در گردشگری، در سال‌های آینده طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای مردان و زنان به همراه خواهد داشت. هدف چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، کاهش نرخ بیکاری به ۷ درصد در هشت سال آینده، ارتقای سطح مشارکت جامعه در گردشگری و تمرکز بر آموزش و پرورش برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان  در همه جای کشور خواهد بود. " احمد الخطیب " وزیر گردشگری عربستان در اکتبر ۲۰۲۰، استراتژی توسعه سرمایه انسانی در بخش گردشگری را اعلام کرد. این استراتژی شامل ۲۰ برنامه است که ۱۵ مورد از آنها شامل برنامه‌های آموزشی و توانبخشی می‌شود. اهداف این برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و کارمندانی است که یا در این حوزه فعالیت می‌کنند و یا می‌خواهند در آن وارد کار شوند. این استراتژی به دنبال توسعه سرمایه انسانی برای تکمیل یک میلیون شغل در ده سال آینده است. چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، توسعه بخش گردشگری و تقویت نقش آن به عنوان محرک تولید ناخالص داخلی را در اولویت قرار می دهد. یکی از قابل توجه ترین بخش های نسخه شهروندی از بودجه ۲۰۲۲، راه اندازی پلت فرم " آموزش گردشگری الکترونیکی " توسط وزارت گردشگری این کشور بود که از طریق آن ۲۲۶,۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و ۱۳۷,۰۰۰ کارمند و کارمند بالقوه نیز از آموزش‌های مرتبط با این بخش بهره‌مند شدند. در ژوئن ۲۰۲۲، وزارت گردشگری عربستان برنامه پیشرو "پیشگامان گردشگری" را اجرایی کرد. هدف این برنامه  توسعه توانایی های ۱۰۰,۰۰۰ مرد و زن جوان سعودی در زمینه توسعه مهارت ها در بخش گردشگری برای انطباق با نیاز این بخش با استعدادهای محلی است. همچنین این برنامه فرصت های آموزشی عملی را برای جوانان عربستانی فراهم می کند تا مهارت های خود را بهبود بخشند و از رشد و فرصت های شغلی در این بخش حمایت کنند. این برنامه جوانان عربستانی را  آماده می کند تا مسیر شغلی خود را آغاز کنند و یک عنصر اساسی در بخش گردشگری پررونق در پادشاهی باشند. آموزش با کیفیت، در گردشگری و مهمان‌نوازی به ایجاد مسیرهای شغلی و قرار دادن جوانان در مسیر آینده‌ای موفق و روشن کمک می‌کند. ترجمه شده توسط گروه رسانه‌ای هتل‌نیوز

ایجاد شده: 11/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 11/بهمن/1401
معرفی هتل آتلانتیس رویال، جدیدترین هتل دبی

معرفی هتل آتلانتیس رویال، جدیدترین هتل دبی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتل " آتلانتیس رویال " دبی را می‌توان یکی از زیباترین هتل‌های این شهر دانست که معماری ویژه آن در لحظه اول هر رهگذری را به خود جذب می‌کند. این هتل پنج ستاره لوکس در جزیره " پالم جمیرا " شهر دبی واقع شده و چشم انداز بی‌نظیر و ابدی آن مشرف به خلیج فارس و طبیعت زیبای این منطقه است. افتتاحیه هتل " آتلانتیس " در ماه ژانویه ۲۰۲۳ در یک مراسم مجلل و خاص با حضور مهمانانی برجسته از سراسر جهان برگزار شد. این هتل پنج ستاره مجلل در زمینی به وسعت ۸۷ هزار مترمربع در ۴۳ طبقه بنا شده است. مسافران این هتل به امکاناتی از قبیل استخرهای روباز، کلوب ساحلی، ۱۷ رستوران، کافه، بزرگترین پارک آبی خاورمیانه، ساحل اختصاصی، سینما اختصاصی، صرافی، سالن جلسات و همایش‌ها و سالن‌های ورزشی در مدت اقامت دسترسی خواهد داشت. در این هتل خدمات اسپا و ماساژ هم در فضایی جذاب ارائه می‌شود و مسافران هتل " آتلانتیس " می‌توانند از این محیط جذاب برای رفع خستگی روزمره و تجدید انرژی با پرداخت هزینه استفاده کنند.

ایجاد شده: 6/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 6/بهمن/1401
رشد گردشگری اروپا به پیش از کرونا نزدیک شد

رشد گردشگری اروپا به پیش از کرونا نزدیک شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که تعداد شب‌های اقامت در اقامتگاه‌های توریستی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از همه‌گیری نزدیک شد. این منطقه در سال گذشته ۲.۷۲ میلیارد شب‌اقامت در اقامتگاه‌های توریستی را ثبت کرد که تنها ۵.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ و قبل از اینکه کووید ۱۹ به دلیل تعطیلی مرزها و محدودیت، خسارت سنگینی به صنعت گردشگری وارد کند، کاهش داشته است. این رقم نسبت به سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب ۹۱.۱ درصد و ۴۸.۳ درصد افزایش داشته است. سفرهای داخلی با ۰.۷ درصد فراتر از سطح قبل از همه‌گیری به ۱.۵۳ میلیارد شب رسیده است؛ در حالی که گردشگری بین‌المللی همچنان ۱۲.۶ درصد کمتر از ۱.۱۹ میلیارد شب است. در میان کشورهای اتحادیه اروپا، دانمارک، هلند و بلژیک بیشترین افزایش را در مسافران داخلی و خارجی داشته‌ که به ترتیب ۱۲.۳، ۳.۹ و نیم درصد از ارقام سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است. لتونی و اسلواکی از نظر تعداد شب‌های توریستی در سال ۲۰۲۲ در میان کشورهایی بود که کمترین رشد را داشت و تنها اندکی بالاتر از ۷۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بهبود یافت.

ایجاد شده: 1/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1401
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...