صفحه اصلی / اخبار داخلی / ۴۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید در فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود
۴۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید در فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود - تصویر 1

۴۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید در فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود

ایجاد شده: 12/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 12/خرداد/1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " سیاوش امیرمکری " مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، با اشاره به هدفگذاری برای توسعه فرودگاه‌های کشور در چند سال اخیر افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از مهمترین پروژه هایی است که در فرودگاه رشت افتتاح خواهد شد.

به گزارش هتل نیوز،  ILS یا Instrument Landing System یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب است که با وجود آن، خلبان امکان فرود در آب وهوای نامناسب را نیز خواهد داشت.

امیرمکری بیان‌داشت: با بهره‌برداری از سامانه مذکور و با توجه به وجود RVR و سامانه کمک بصری PALS، دید افقی این فرودگاه از یک‌هزار و ۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرها و ابطالی پروازها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، همه این پروژه‌ها از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن حدود ۱۰۰ سورتی پرواز برنامه ای در هفته به مقاصد داخلی مشهد، اهواز، عسلویه، تهران، شیراز، بندرعباس، کیش، اصفهان،  تبریز، ترکیه و گرجستان به صورت فصلی و غیربرنامه ای خدمات فرودگاهی ارایه می دهد.

با توجه به ارتقای زیرساخت های موجود در دولت تدبیر وامید این فرودگاه اکنون ظرفیت پذیرش حداقل روزانه ۴۰ سورتی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی را دارد.

این فرودگاه اکنون مجهز به سامانه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست پروازها همچون DVOR، ILS و DME  است که از پیشرفته ترین دستگاه های کمک ناوبری به شمار می‌رود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...