صفحه اصلی / اخبار داخلی / گردشگری اخلاق‌مدار است / ماجرای اتفاقات سد لفور خارج از حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است
گردشگری اخلاق‌مدار است / ماجرای اتفاقات سد لفور خارج از حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است - تصویر 1

گردشگری اخلاق‌مدار است / ماجرای اتفاقات سد لفور خارج از حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است

ایجاد شده: 19/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ماجرای سد لفور، اظهار داشت: حوزه گردشگری اخلاق‌مدار است و نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی نیز برای آن کدهای اخلاقی تعریف شده که بر این اساس به جامعه محلی سفارش می‌کند تا خدمات شایسته به گردشگر بدهد و در عین حال گردشگر را ملزم می‌کند به قوانین، عرف و هنجارهای جامعه محلی و میزبان، احترام بگذارد.

"ولی تیموری" با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره به کدهای اخلاقی گردشگری پایبند بوده و از جامعه میزبان و میهمان نیز خواسته که متعهد باشند، گفت: گردشگری هنجارشکن نیست و عرف، قوانین و باورهای محلی را نادیده نمی‌گیرد.

معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: زمانی که این اتفاق در سد لفور رخ داد، قطعا مقامات قضایی موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که محل وقوع آن ناهنجاری در حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نبوده و مسئولیت آن از اختیار عمل و نظارت این سازمان خارج بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر آن افراد نیز در قالب تور گردشگری به این سد سفر نکرده و یا راهنمای تور همراه نداشته که از این نظر مسئولیتی متوجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برخورد با خاطیان باشد.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: انتظار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخگویی در این حادثه مانند آن است که در جاده چالوس که اتفاقا محور گردشگری کشور است، تصادفی رخ بدهد اما از این سازمان انتظار داشته باشند تا پاسخگوی تصادف رخ داده باشد. هر دستگاهی مسئولیتی دارد و مطابق با آن بایستی انتظار داشت.

لازم به ذکر است در تعطیلات اخیر تصاویری از تعدادی مسافر با پوشش نامتعارف در حال قایق‌سواری در سد لفور واقع در منطقه سوادکوه استان مازندران منتشر شد که نخست با واکنش امام جمعه بابل و سپس مقامات دادستانی استان مازندران، همراه و از احضار برخی مسئولان منطقه و دستگیری یکی از عوامل این اتفاق، خبر داده شد.

این ماجرا همچنین واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشت تا جایی که "علی مطهری" در یک پیام توئیتری از وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته بود تا به این قانون‌شکنی پاسخگو دهند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...