صفحه اصلی / اخبار داخلی / گرانی‌ها ؛ هتل ها را بی رونق کرد، مسافران را چادرخواب
گرانی‌ها ؛ هتل ها را بی رونق کرد، مسافران را چادرخواب - تصویر 1

گرانی‌ها ؛ هتل ها را بی رونق کرد، مسافران را چادرخواب

ایجاد شده: 28/آبان/1402       آخرین ویرایش: 28/آبان/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از توریسم آنلاین ؛ هفته گذشته رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد و میانگین این افزایش را ۲۵ درصد اعلام کرد. به گفته وی میزان افزایش نرخِ ۲۵ درصد که اعلام شده، رقمی نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل‌ها بین ۱۰ تا ۴۵ درصد در نوسان خواهد بود.

افزایش نرخ هتل ها به روال هر سال در مهرماه صورت گرفته است. گرچه در رسانه ها با تیتر هایی از قبیل «سفر غیرممکن شد » و «گرانی سرسام آور سفر» و  غیره و ذالک این خبر منعکس شد اما گرانی هتل در کل قصه تازه ای نیست و تقریبا سال هاست که قشر متوسط و کم درآمد جامعه گزینه هتل و اقامتگاههای رسمی را از برنامه  سفر خود حذف کرده اند!

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس (سال ۱۳۹۷)  گزینه هتل کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران را به خود اختصاص می دهد و طبق گزارش همین مرکز، نزدیک به ۷۳ درصد اقامت در سفرهای داخلی برای کاهش هزینه‌ها، در خانه آشنایان و بستگان بوده است.

باز هم پای دولت و وزارتخانه میراث فرهنگی به میان می آید که بارها با وعده سفر ارزان، رویای سفرهایی در شان خانواده های ایرانی را ترسیم کرده اما هرگز این طرح ها عملی نشده و نتوانسته پای مسافر ایرانی قشر متوسط وضعیف جامعه  را از چادرخوابی و اقامت در منزل بستگان به هتل ها و اقامتگاههای رسمی  باز کند . 

وزارتخانه ای که با هدف نگاه کلان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد اما همواره صاحب منصبان آن با ارائه طرح های غیر کارشناسی و غیرممکن راه را بر توسعه صنعت دشوارتر کرده و سرمایه گذاران این صنعت را بی رغبت تر.

با در پیش گرفتن سیاست های تشویقی  و حمایت از هتلداران و فعالان گردشگری با ارائه یارانه های اختصاصی و همچنین معافیت های مالیاتی مانند کشورهایی که نگاه حرفه ای به مقوله گردشگری دارند می تواند به ارزان سازی سفر و رونق ایرانگردی بیانجامد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...