صفحه اصلی / اخبار داخلی / گذر گردشگری آب و آتش افتتاح شد
گذر گردشگری آب و آتش افتتاح شد - تصویر 1

گذر گردشگری آب و آتش افتتاح شد

ایجاد شده: 13/مهر/1399       آخرین ویرایش: 13/مهر/1399

آئین گشایش گذر گردشگری آب و آتش همزمان با آخرین روز از هفته گردشگری و آغاز هفته تهران با حضور جمعی از مسئولین و فعالان گردشگری و فرهنگی کشور و شهر تهران در محل بوستان آب و آتش، برگزار شد.

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه تورگردانان ایران از جمله حاضرین در این مراسم بودند.


مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: گذر گردشگری آب و آتش، توانسته با نگاهی استارت‌آپ محور در این ایام حرفی برای گرفتن داشته باشد.

"محمدحسین حجازی" همچنین ابراز داشت: مجموعه گذر گردشگری آب و آتش امروز به عنوان یکی از مجموعه‌های تهران جدید، افتتاح و به خدمات گردشگری پایتخت اضافه می‌شود.

در این مراسم همچنین جمعی از مسئولان و روسای تشکل‌های گردشگری حاضر نیز به ایراد سخنرانی پرداختند که در ادامه چکیده‌ای از مهمترین مطالب مطرح شده را مشاهده می‌نمائید.


"جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران

  • مجموعه‌های تفریحی، سوغات و محصولات بومی و محلی هر کدام بخشی از زنجیره بزرگ صنعت گردشگری است.
  • رویداد امروز و افتتاح این مجموعه نیز در راستای تکمیل زنجیره گردشگری شهر زیبای تهران است که می‌تواند برای مردم فراغت ایجاد کند. گذر آب و آتش به عنوان یک منطقه توریستی توانسته تا ابعاد مختلف گردشگری را دور هم جمع کند.
  • انتظار داریم تا شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در راستای توسعه گردشگری در کنار ما باشند زیرا بدون شک توسعه گردشگری در کشور با همفکری و همدلی میان تمام دستگاه‌ها محقق خواهد شد.


"حسن خلیل‌آبادی" رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران

  • در شورای شهر تلاش کرده‌ایم تا گردشگری را جزو اولویت‌ها و مقوله‌های اصلی قرار دهیم.
  • تهران با وجود جاذبه‌های متعدد و گسترده باید مقصد گردشگری باشد اما متاسفانه این امر به دلیل نوع نگاه مدیریت شهری، محقق نشده است.
  • در برنامه سوم برای شهرداری تهران، سازمان گردشگری در نظر گرفته شده است که امیدواریم این سازمان در این دوره شورا تشکیل شود.
  • کرونا تمام می‌شود و می‌گذرد ولی گردشگری و توریسم باید حرف اول را در ایران علی‌الخصوص پایتخت بزند.
  • گردشگری هنوز برای مسئولان شناخته شده نیست و از سویی بخش خصوصی نیز زمینه کمتری برای حضور در این صنعت دارد.
  • گردشگری تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری نکند، توسعه پیدا نمی‌کند.


"ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران

  • سال‌ها پیش در مرکز مطالعات گردشگری در پی این بودیم تا مدت زمان اقامت گردشگران در تهران را افزایش دهیم ولیکن متاسفانه بنا به دلایلی، میزان اقامت توریست‌ها در تهران به جای افزایش از ۲ به یک شب کاهش یافت.
  • در سطح اول گردشگری دنیا تمامی رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ توسط شهرداری‌ها و با حضور شهرداران برگزار می‌شود اما در ایران شهرداری‌ها و شهرداران تمایل چندانی برای ورود به حوزه گردشگری و موضوعات مرتبط با آن ندارند.
  • افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در تهران مساوی است با ضریب اشغال بالاتر هتل‌ها، هزینه‌ کرد بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر که امیدوارم با اقداماتی نظیر راه‌اندازی گذر گردشگری آب و آتش، مشکلات ورود و اقامت گردشگران در پایتخت رفع شود.


در این مراسم همچنین از بازی "تهران دورت بگردم" با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری پایتخت، رونمایی بعمل آمد.




جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...