صفحه اصلی / اخبار خارجی / کاهش 65 درصدی درآمد ترکیه از گردشگری
کاهش 65 درصدی درآمد ترکیه از گردشگری - تصویر 1

کاهش 65 درصدی درآمد ترکیه از گردشگری

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به به نقل از یورو نیوز، موسسه آمار ترکیه اعلام کرد به دلیل همه گیری کووید-۱۹، درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال گذشته ۶۵.۱ درصد نسبت به سال قبل از آن (۲۰۱۹) کاهش داشته و بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار شده است.

از سوی دیگر هزینه های گردشگری نیز ۷۴.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافت و به رقم ۱.۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در واقع شامل هزینه های شهروندان ترکیه است که در سال گذشته اقدام به سفر به خارج از این کشور کرده اند.

طبق این گزارش، شمار گردشگران ۶۹.۵ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۶ میلیون نفر رسید که ۸۰.۳ درصد آن ها اتباع خارجی بودند و ۱۹.۷ درصد نیز شهروندان ترکیه بودند که در خارج از این کشور زندگی می کنند.

دو سوم بازدیدکنندگان خارجی برای تفریح، ورزش و فعالیت های فرهنگی به ترکیه سفر کردند در حالی که تقریبا همین تعداد از شهروندان ترکیه که در خارج از این کشور ساکن هستند برای دیدار با اقوام و دوستانشان به این کشور رفتند.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ درآمد گردشگری ترکیه به نصف کاهش یافت و بالغ بر چهار میلیارد دلار شد که این موضوع به دلیل ترس از سفر به خاطر شیوع کرونا و محدودیت ها بوده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...