صفحه اصلی / اخبار خارجی / چین با مکعب یخی، گردشگر جذب می‌کند
چین با مکعب یخی، گردشگر جذب می‌کند - تصویر 1

چین با مکعب یخی، گردشگر جذب می‌کند

ایجاد شده: 21/آذر/1400       آخرین ویرایش: 21/آذر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مرکز گردشگری فرهنگی شین‌شیانگ در چین خود را به عنوان یک نماد معماری در منطقه گردشگری جدید این شهر مطرح کرده است. این پروژه که به رهبری معماران چیانگ زو و متیو فارست شکل گرفته است، خلق یک نماد شهری چشمگیر و جذب بازدیدکنندگان محلی و منطقه ای را هدف قرار داده است.  

به گزارش خلیج فارس؛ طراحی غیرمعمول این مجموعه تعداد نه بلوک به شکل معکب های یخی را در هم ترکیب می کند. هرچه به این مکعب ها نزدیک‌تر شوید، ظاهر ساده آنها به لطف نماهای شیشه ای که دارای کریستال های یخی شفاف و در هم تنیده هستند و به فیلتر کردن نور و دید به داخل کمک می کنند، جذاب‌تر و پیچیده‌تر می شود. طراحی کریستال های یخی نور را جذب کرده و آن را بازتاب می دهد.

با توجه به بازی بصری که به آن اشاره شد، مرکز گردشگری فرهنگی شین‌شیانگ به گونه ای طراحی شده که درک متفاوتی از حجم با توجه به زاویه ای که به آن نگاه می شود در بیننده شکل بگیرد.

از پنل های شیشه ای برای شکل دهی به نمای معکب ها استفاده شده است، در شرایطی که کابل ها و اتصالات فولاد ضد زنگ این پنل ها را به یکدیگر متصل کرده و یک طراحی مینیمال را ایجاد می کند که هم شکنندگی و هم استحکام را تداعی می کند.

پنل های شیشه ای افزون بر برجسته کردن مفهوم شکنندگی و استحکام، مرکز گردشگری فرهنگی شین‌شیانگ را به یک معماری نور تبدیل می کنند. نماهای نیمه شفاف به طور موثر نور طبیعی را با توجه به زمان روز، فصل، و شرایط آب و هوایی جذب می کنند. بر همین اساس شرایط مختلفی مانند درخشان زیر نور خورشید، مه آلود در هوای ابری، یا حتی منجمد زیر نورهای خاص، شکل می گیرند و ظاهر ساختمان با گذشت زمان به طور مداوم تغییر می کند.

از سوی دیگر، با همکاری شرکت نورپردازی پرول (PROL)، مرکز گردشگری فرهنگی شین‌شیانگ به یک فانوس دریایی که به نظر می رسد بر فراز ساختمان های مجاور قرار دارد، تبدیل می شود. هنگام شب، نمای مکعب ها کاملا روشن شده و محیط اطراف خود را پر نور می کنند. این سازه ها درخشش یکنواختی دارند که نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و همچنین مانع از دید مستقیم به فضای داخلی می شود.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...