صفحه اصلی / اخبار داخلی / چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر
چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر - تصویر 1

چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1399

به گزارش هتل‌نیوز، چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور معاون گردشگری کشور و اعضای دستگاه‌های عضو در سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد.

معاون گردشگری کشور در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت در کنترل و مدیریت شیوع کرونا، اظهار داشت: اولویت اول، حفظ سلامتی مردم است و در این راستا تاکنون سه پروتکل بهداشتی به مراکز و تاسیسات گردشگری ابلاغ شده است.

"ولی تیموری" ابراز داشت: از زمانی که تردد میان استان‌ها آغاز شد، بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری برای سفرهای اضطراری و کاری نیز انجام شده است.

"تیموری" با اشاره به بازگشایی تعدادی از اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر، گفت: باید برای سفرهای معنوی افراد به عنوان دستگاه‌های خدمان‌رسان در قالب سفر هوشمند فکری شود تا در مراکز اقامتی مجوزدار اقامت کنند.

معاون گردشگری در ادامه تاکید کرد: بازگشایی تاسیسات گردشگری به هیچ عنوان اجباری نیست و تنها افرادی که تمایل دارند می‌توانند مراکز اقامتی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز کنند.

وی در پایان افزود: پروتکل‌های بهداشتی عمومی در حوزه گردشگری را آماده و تهیه کردیم و اگر حوزه‌ای در زنجیره سفر درگیر است، باید پروتکل‌های تخصصی را تهیه کند.

در این جلسه مصوب شد، پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار تمام ذی‌نفعان قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه نیز توسط صدا و سیما صورت پذیرد تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، کمک شود.

همچنین مصوب شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و ... نظارت‌های لازم برای سفرهای احتمالی مردم بعد از ماه مبارک رمضان را انجام دهند تا افراد سودجو با نتوانند با اقداماتی از جمله اجاره مراکز اقامتی غیربهداشتی باعث پیچیده‌تر شدن سفرها شوند.

گزارش تصویری این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.












جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...