صفحه اصلی / اخبار داخلی / پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال - تصویر 1

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

ایجاد شده: 1/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1400

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی  اظهار داشت:  انتظار می رود به دلیل وجود چندین مناسبت مذهبی پیش رو و تعطیلات رسمی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مسافرت ها افزایش یابد.

 معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تلاش ویژه برای استقبال از نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود، انتظار داریم استان های کشور برنامه مناسبی برای ورود به قرن جدید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان شمالی، تنوع اقوام و اشتراکات آن ها انتظار می رود برنامه های متنوعی توسط مسئولان این استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و قرن جدید تدارک دیده شود.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی بشدت آسیب دیده است، گفت: ارائه تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و از دیگر سو  بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.

شالبافیان گفت: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد و این امر ضرورت فعالیت دائمی را در طول سال می طلبد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم هماهنگی استانداران در خصوص موضوعات مشابه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، استانداران خطه خراسان می توانند در حوزه های خدمات جاده ای و امدادرسانی با یکدیگر تبادل نظر کرده و برای برنامه های گردشگری، نشست منطقه ای برگزار کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...