صفحه اصلی / اخبار داخلی / پروژه هتل 4 ستاره کویر قربانی اختلاف میان مسئولان دولتی و گروه هتلداری مطرح
پروژه هتل 4 ستاره کویر قربانی اختلاف میان مسئولان دولتی و گروه هتلداری مطرح - تصویر 1

پروژه هتل 4 ستاره کویر قربانی اختلاف میان مسئولان دولتی و گروه هتلداری مطرح

ایجاد شده: 11/آذر/1397       آخرین ویرایش: 11/آذر/1397

به گزارش هتل‌نیوز از روزی که کلنگ احداث هتل "کویر" بیرجند به زمین زده شد تا به امروز، 25 سال می‌گذرد و در طول این سال‌ها با وجود وعده‌های متعدد هنوز هدف اصلی که برخورداری بیرجند از هتل چهار ستاره بوده، محقق نشده است.

به نقل از روزنامه همشهری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در اسفندماه سال 94 از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این پروژه و نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن خبر داد.

پروژه هتل 4 ستاره "کویر" بیرجند متعلق به سازمان تامین اجتماعی، هلدینگ گردشگری این سازمان ( هگتا ) و گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است ولیکن کارشناس سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مردادماه 95 و در گفتگو با رسانه‌ها از عدم عمل به تعهدات از سوی مسئولان این شرکت، خبر داد.

"محمدرضا عطاریان" اظهار داشت: این شرکت برای ادامه کار درخواست تسهیلات داده است اما به دلیل اینکه رقم درخواستی بیش از 200 میلیارد ریال بوده است، بانک‌ها نپذیرفته‌اند در صورتی که گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، مالک و بهره‌بردار هتل‌های زیادی در کشور است و توان مالی لازم برای ساخت این هتل را دارد.

از سوی دیگر، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز از مقاوم‌سازی مناسب این پروژه خبر داد و گفت: تمامی مطالبات کارشناسان به دلیل طولانی شدن روند پروژه و اصلاحات مورد نیاز، انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

به گفته "مرتضی عربی" شرکت متولی اجرا در این پروژه 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و حال از طریق مسئولان شهری و استانی اعم از فرماندار، استاندار، نماینده مجلس و ... پیگیری اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: مکاتبات لازم انجام و مجوزها نیز دریافت شده است ولیکن آنچه باعث زمین ماندن این پروژه شده، اعلام شرکت متولی اجرا مبنی بر عدم توانایی در تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز است.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...