صفحه اصلی / اخبار خارجی / ورود رسمی گروه هتل‌های Marriott به بازار خانه‌های اجاره‌ای
ورود رسمی گروه هتل‌های Marriott به بازار خانه‌های اجاره‌ای  - تصویر 1

ورود رسمی گروه هتل‌های Marriott به بازار خانه‌های اجاره‌ای

ایجاد شده: 18/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1398

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز و به نقل از بازار هتل، گروه هتلداری Marriott به عنوان بزرگترین گروه هتلداری جهان با دارا بودن بیش از هفت هزار هتل در سراسر دنیا با راه‌اندازی پرتالی ویژه یکصد مقصد به طور رسمی به بازار خانه‌های اجاره‌ای یا Homesharing وارد شد.

گروه هتل‌های بین‌المللی Marriott با 91 سال سابقه و با همکاری شرکت انگلیسی Hostmaker این طرح را ابتدا تنها برای 200 خانه مورد آزمایش قرار داد و هم‌اکنون پس از موفقیت طرح پایلوت، قصد دارد با راه‌اندازی پرتالی به نام Homes & Villas by Marriott International وارد رقابت و جنگ عملی با بزرگان این بازار مانند Airbnb و HomeAway شود.

گروه هتلداری Marriott در این طرح، گستره انتخاب‌های خود را به بیش از یکصد مقصد از آمریکا و اروپا تا دریای کارائیب و آمریکای لاتین رسانده است و در حال حاضر مقاصدی مانند ساحل آمالفی در ایتالیا، دریاچه شمالی Tahoe در کالیفرنیا، سنت تروپز در فرانسه و سن بارتز در آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد که پیش از این در آن حضور نداشته است.

علاوه بر تنوع انتخاب مقاصد، گروه هتلداری Marriott در اجرای این طرح موضوع تنوع اماکن اقامتی را نیز در دستور کار قرار داده و دایره انتخاب‌های مشتریان خود را به قلعه‌ها، خانه‌های ساحلی، آپارتمان‌های شهری و خانه‌های برون شهری، گسترش پیدا کرده است.

علاوه بر این، مزیت بارز اجرای این طرح برای اعضای باشگاه وفاداری Marriott این است که می‌توانند با رزرو یکی از دو هزار خانه‌ای که در برنامه گنجانده شده از همان مزایای رزرو یکی از هتل‌های این برند برخوردار شوند.

گروه هتل‌های Marriott پس از اجرای طرح آزمایشی به صورت پایلوت، دریافت که نزدیک به 90 درصد از میهمانان از اعضای باشگاه مشتریان وفادار هستند و 75 درصد از این تعداد نیز سفرهای تفریحی با خانواده و دوستان را در برنامه خود قرار داده بودند. همچنین مشخص شد که طول مدت اقامت میهمانان در این طرح با میانگین 5.1 روز تقریبا سه برابر طول مدت اقامت در هتل‌هاست و از نظر کمیت نیز هر میهمان به طور میانگین بیش از دو اتاق رزرو کرده است.

گروه هتلداری Marriott برای مدیریت خانه‌های اجاره‌ای قصد دارد تا از سیستم اعطای حق مدیریت به شرکت‌های همکار در پروژه استفاده کند. هر یک از شرکت‌ها در قبال پرداخت مبلغی، عهده‌دار مدیریت خانه‌ها در تمامی مراحل، پیش از ورود تا تحویل و پاکیزگی البته بر اساس استانداردها و خواسته‌های Marriott خواهند بود. 

شرکت‌های همکار برای اجاره این خانه‌ها می‌توانند به طور مستقل اقدام به راه‌اندازی کانال فروش نمایند یا وارد همکاری با سایر فعالان بازار شوند ولیکن استفاده از مزایای باشگاه وفاداری برای مشتریان Marriott در قبال اجاره این خانه‌ها، تنها در زمانی ممکن خواهد بود که خانه مورد نظر را از طریق وب‌سایت این گروه هتلداری، رزرو کنند.

با این وجود، اقدام جدید گروه هتلداری Marriott مبنی بر ورود به بازار خانه‌های اجاره‌ای به مذاق هتلداران این شرکت خوش نیامده است. یکی از هتلداران با انتقاد از سیاست جدید، گفته است: بسیاری از هتلداران با من در مخالفت با این اقدام تازه هم عقیده هستند. این گروه با ورود به بازارهای متنوع در حال نابود کردن کسب و کارهای نوپا و جوان است.

وی همچنین گفت: اینکه این گروه همچنان در حال افزایش هتل‌های خود در بازارهایی است که از قبل حضوری پررنگ در آنها داشته به معنای سخت‌تر کردن کار هتلداران قبلی همان بازار برای سود بیشتر است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...