صفحه اصلی / اخبار داخلی / هزینه یک شب اقامت در هتل 5 ستاره پایتخت مساوی با یک لیوان قهوه‌خوری
هزینه یک شب اقامت در هتل 5 ستاره پایتخت مساوی با یک لیوان قهوه‌خوری - تصویر 1

هزینه یک شب اقامت در هتل 5 ستاره پایتخت مساوی با یک لیوان قهوه‌خوری

ایجاد شده: 30/دی/1397       آخرین ویرایش: 30/دی/1397

روزنامه شهروند روز گذشته ( شنبه 29 دی ) با انتشار مطلبی به بررسی قیمت هتل‌های کشور پس از نوسانات نرخ ارز و مدعی شد، هزینه اقامت در هتل‌های لوکس کشور برای گردشگران خارجی با محاسبه تخفیف‌های زمستانی از برخی اجناس موجود در وب‌سایت Amazon نیز پایین‌تر است.

به گزارش هتل‌نیوز، این روزنامه هزینه یک شب اقامت در یکی از هتل‌های پنج ستاره واقع در شهر تهران با محاسبه نخفیف زمستانی را 330 هزارتومان محاسبه کرده است که این قیمت برای گردشگران خارجی با در نظر گرفتن هر دلار 10 هزار تومان، 33 دلار خواهد بود. در واقع هزینه یک شب اقامت در این هتل کمتر از یک لیوان دمنوش قهوه است که در سایت آمازون حدود 35 دلار به فروش می‌رسد.

روزنامه شهروند در مثالی دیگر، هزینه یک شب اقامت در هتل لوکس پنج ستاره پایتخت با محاسبه تخفیف زمستانی را یک میلیون و 100 هزار تومان برابر با 110 دلار برای گردشگران خارجی ذکر کرده است که بر اساس گفته این روزنامه با این مبلغ می‌توانید در سایت آمازون، دو هدفون بلوتوث‌دار خریداری کنید. 

جالب اینجاست که هزینه اقامت در هتل‌آپارتمان‌های ایران بین 80 تا 100 هزار تومان معادل 8 تا 10 دلار برای گردشگران خارجی است که این قیمت با هزینه خرید یک دو شاخه پریز در سایت Amazon برابر است.

"جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در این خصوص اظهار داشته است: قیمت هتل‌های ایران برای گردشگران خارجی، گران‌تر از شهروندان ایرانی نیست و در غیر این صورت تخلف روی داده است.

وی ابراز داشت: بر اساس قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هتل‎های کشور موظفند تا قیمت اتاق‌های خود از گردشگران خارجی را بر اساس ریال و یا معادل آن دریافت کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...