صفحه اصلی / اخبار داخلی / هتل‌ها و واحدهای اقامتی مشهد در سال 98 حق افزایش نرخ ندارند
هتل‌ها و واحدهای اقامتی مشهد در سال 98 حق افزایش نرخ ندارند - تصویر 1

هتل‌ها و واحدهای اقامتی مشهد در سال 98 حق افزایش نرخ ندارند

ایجاد شده: 26/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام آمادگی کامل مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری این استان برای پذیرایی از گردشگران و زائران در فصل تابستان، اظهار داشت: طبق روال هر سال و پس از ایام نوروز، نظارت بر واحدهای اقامتی وجود داشته و حداقل یک بار در ماه از تمامی تاسیسات گردشگری بازدید بعمل آمده است.

"یوسف بیدخوری" ابراز داشت: واحدهای اقامتی کارهایی دارند که باید انجام دهند تا برای تابستان آمادگی لازم را داشته باشند و در حال حاضر نیز برای رفع نواقص و بازسازی‌ها اقدام کرده‌اند.

"بیدخوری" با اشاره به استقبال مناسب گردشگران از واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی در این ایام به 90 درصد برسد. در حال حاضر 1622 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر و واحدهای خانه‌مسافر دارای مجوز وجود دارد که آمادگی لازم برای پذیرایی از موج اول زائران و گردشگران تابستانی را دارند.

وی در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در تابستان نیز گفت: در سال 98 به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ را نداریم و واحدهای اقامتی با نرخ سال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی، تصریح کرد: برخی از واحدهای اقامتی در ایام غیر پیک مانند ماه مبارک رمضان و زمستان، تخفیف‌های بالاتری ارائه می‌دهند ولیکن در ایام تابستان، تخفیف داده نمی‌شود و شاید احساس شود که این واحدهای اقامتی نرخ‌هایشان را افزایش داده‌اند. نرخ‌های مصوب واحدهای اقامتی در تمامی واحدهای مجاز که دارای پروانه بهره‌برداری معتبر هستند، نصب شده است.

"یوسف بیدخوری" ادامه داد: توصیه ما به زائران و گردشگران این است که به هر واحد اقامتی که ورود پیدا می‌کنند، برای اطمینان از مجاز بودن آن واحد اقامتی حتما پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب که با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی صادر شده است را ببینند.

وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان در ایام نوروز و تابستان، گفت: در ایام نوروز و ابتدای اردیبهشت‌ماه متوسط درصد اشغال واحدها در مشهد کمتر از 50 درصد است و ایام تابستان به 70 تا 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...