صفحه اصلی / اخبار داخلی / هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستند.
هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستند. - تصویر 1

هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستند.

ایجاد شده: 24/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1399

بازرس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه به تصمیمات حمایتی دولت از بخش گردشگری کافی نیست، اظهار داشت: ما به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستیم بلکه حمایتی می‌خواهیم که مفید به حال بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری باشد.

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل با تاکید بر اینکه هتل‌ها و مراکز اقامتی به هیچ عنوان مجاز به پذیرش نیستند، گفت: برای فعالیت مجدد تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم.

"جعفر بذری" ابراز داشت: اعضای جامعه هتلداران و تاسیسات گردشگری استان اردبیل جزو اولین استان‌ها در سطح کشور بودند که کسب و کار خود را تعطیل کردند زیرا اولویت ما حفظ سلامت عمومی مردم بوده و رعایت تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، خط قرمز ماست. 

"بذری" در ادامه گفت: صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا بزرگترین ضربه را متحمل شده است. اکثر صنوف تا آخرین لحظات سال گذشته فعالیت داشتند و هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایت‌ها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش گردشگری و فعالان آن نیست.

بازرس جامعه هتلداران ایران، تصمیمات فعلی را موجب بدهکار شدن فعالان گردشگری به دولت دانست و افزود: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم برای صنعت گردشگری و هتلداری، بسته‌های حمایت ویژه در نظر بگیرند تا مانع ورشکستگی کامل سرمایه‌گذاران گردشگری شود.

وی افزود: در حال حاضر تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و مدت بازپرداخت کمی در نظر گرفته شده است که برای صنعت شکننده گردشگری، کارساز نخواهد بود. انتظار می‌رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت به این بخش اختصاص یابد.

"جعفر بذری" در پایان گفت: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی رفع نخواهد شد. اگر حمایت‌ها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایه‌گذاران بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...