صفحه اصلی / اخبار داخلی / هتلداری در مشهد صنعت گردشگری نیست و برخورد با هتلداران باید متفاوت باشد
هتلداری در مشهد صنعت گردشگری نیست و برخورد با هتلداران باید متفاوت باشد - تصویر 1

هتلداری در مشهد صنعت گردشگری نیست و برخورد با هتلداران باید متفاوت باشد

ایجاد شده: 20/آبان/1398       آخرین ویرایش: 20/آبان/1398

به گزارش هتل‌نیوز، امام جمعه مشهد در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی این شهر که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: هتلداری در مشهد با شهرهای دیگر کشور متفاوت است زیرا هتلداری در این شهر صنعت گردشگری نیست بلکه صنعت زیارتی است. 

"آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: هتل‌ها و مراکز اقامتی در مشهد مانند شهرهای اصفهان و شیراز نیست که با یک گردشگر مواجه باشند بلکه در اینجا بحث زائران مطرح است که پذیرایی از آن‌ها نیز فرهنگ خاصی دارد.

"علم‌الهدی" بیان داشت: شهر مشهد، میهمان‌خانه امام رضا ( ع ) است و شما نیز در صنعت هتلداری این شهر، میهمانداران این امام رئوف هستید. عده‌ای با محور فعالیت‌های غیراخلاقی برای ایجاد محیط‌های گردشگری اقدام می‌کنند که با آن‌ها مشکلات فراوانی داریم.

وی تصریح کرد: پذیرایی از زائران، فرهنگ و حرمت خاصی دارد و بر خلاف دست‌اندرکاران هتلداری در سایر شهرها که بر اساس نظام گردشگری با مسافر برخورد می‌کنند، باید این عزت به زائر گذاشته شود که البته متاسفانه این فرهنگ هنوز مبهم است.

امام جمعه مشهد در ادامه منشا تمامی مشکلات حوزه گردشگری مشهد را در برخورد مسئولان دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری و معاونت گردشگری با نگرش نظام سرمایه‌داری گردشگری، دانست و گفت: اگر این اختلاف فرهنگی رفع شود و گردشگر به عنوان یک زائر شناخته شود، تمامی این مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی، اداره اماکن و سایر نهادها و زیرمجموعه‌های مرتبط باید بدانند که با میهمان‌خانه‌های امام رضا ( ع ) مرتبط هستند نه با دستگاه‌های سرمایه‌داری و گردشگری. در این میهمان‌خانه‎ها نوع پوشش و حجاب کارکنان باید مطابق با فرهنگ زائران امام رضا ( ع ) باشد.

امام جمعه مشهد به دستگیری یک تیم تروریستی خطرناک در یکی از هتل‌های این شهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از چالش‌های هتلداران مشهدی، اجرای برنامه‌های تامین امنیت است زیرا نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا ( ع ) را برای زائران خارجی باز کرده که بعضی از آن‌ها نیز خرابکار هستند.

امام جمعه مشهد فعالان صنعت هتلداری این شهر را مجاهد توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم توجیه مالی فعالیت در صنعت هتلداری، کسی که اندکی الفبای اقتصادی بداند نیز می‌فهمد که سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری، سرمایه‌گذاری با منفعتی نیست.

"آیت‌الله علم‌الهدی" در پایان به گروهی از افراد اشاره کرد که املاک و دارایی‌های خود در داخل و خارج از کشور را فروخته‌ و قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مشهد را دارند. وی در این خصوص گفت: این افراد قصد ساختن دیزنی‌لند، پارک‌های تفریحی و مکان‌های عیاشی تحت عنوان توسعه گردشگری را دارند که در حقیقت جنگ با امام رضا ( ع ) و برهم زدن هویت شهر است. این عده نمی‌دانند که اگر با امام رضا ( ع ) مقابله کنند در همین دنیا قلع و قمع می‌شوند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...