صفحه اصلی / اخبار داخلی / هتل ساران؛ نخستین هتل هوشمند کشور + جزئیات
هتل ساران؛ نخستین هتل هوشمند کشور + جزئیات - تصویر 1

هتل ساران؛ نخستین هتل هوشمند کشور + جزئیات

ایجاد شده: 14/آذر/1397       آخرین ویرایش: 14/آذر/1397

نخستین هتل هوشمند کشور با نام "ساران" واقع در منطقه نمونه گردشگری شهمیرزاد، شب گذشته به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش هتل‌نیوز، این هتل 4 ستاره با زیربنای 3500 متر مربع در 7 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان و با مشارکت بانک ملی ایران به بهره‌برداری رسیده و با 24 واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت از ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست.

از دیگر امکانات این هتل می‌توان به دو طبقه سالن پذیرایی چند منظوره با ظرفیت 1000 نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه صنایع دستی و پارکینگ خودرو، اشاره کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بهره‌برداری از این هتل چهار ستاره، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است.

"محمد جهانشاهی" با اشاره به مهمترین ویژگی‌های این هتل هوشمند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است.

وی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند از ویژگی‌های منحصر بفرد این هتل محسوب می‌شود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری، گفت: تا پیش از آغاز بکار دولت یازدهم مجموعا 8 واحد اقامتی در استان سمنان فعالیت داشت که در دولت یازدهم، دو واحد اقامتی و در دولت فعلی نیز 5 واحد به این تعداد اضافه شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: در حال حاضر نیز 4 هتل در سطح استان سمنان در حال احداث است و تلاش می‌کنیم ظرفیت اقامتی استان را از 2570 تخت به 4400 تخت افزایش دهیم.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، درصد اشغال هتل‌های استان از متوسط 34 درصد در سال گذشته به 70 درصد در سال جاری افزایش یافته که این روند نشان‌دهنده رشد و توسعه گردشگری در این استان است.

"علی‌اصغر مونسان" با اشاره به افتتاح 18 واحد بوم‌گردی و 3 پروژه گردشگری تا پایان سال در سمنان، تصریح کرد: عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان مهدیشهر به زودی آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم این هتل تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.






جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...