صفحه اصلی / اخبار خارجی / نگاهی به ۱۰ آسمانخراش مشهور جهان
نگاهی به ۱۰ آسمانخراش مشهور جهان - تصویر 1
نگاهی به ۱۰ آسمانخراش مشهور جهان - تصویر 2
نگاهی به ۱۰ آسمانخراش مشهور جهان - تصویر 3

نگاهی به ۱۰ آسمانخراش مشهور جهان

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، نخستین آسمانخراش دنیا ۱۳۶ سال پیش در ۱۰ طبقه و ۴۲ متر بلندی در نقطه برخورد خیابان‌های آدامز و لاسال شیکاگو ساخته شد و در ۱۹۳۱ جای خود را به ساختمان ۱۶۳ متری بانک لاسال داد.

ساختمان بانک لاسال امروز دیگر آسمانخراش نیست و از نظر معماری و علمی ساختمانی می‌تواند به این صفتی خوانده شود که دست‌کم ۴۰ طبقه داشته باشد. با این حال، کسی نمی‌تواند ارزش و اهمیت و اعتبار آن بنا را نادیده بگیرد که راه را برای سر برآوردن آسمانخراش‌های امروزی و پیشرفته هموار کرد.

آنچه پیش رو دارید، فهرست ۱۰ آسمانخراش مشهور در چهار گوشه دنیاست که هر کدام به دلایلی شهرت و اهمیت و اعتبار یافته‌اند.

۱. برج الخلیفه دوبی – ۸۳۰ متر – ۲۰۱۰: بیش از ۱۶۰ طبقه دارد، ۱.۵ میلیارد دلار برای ساختن آن هزینه شده و ۲۲ میلیون نفر-ساعت در این آسمانخراش مشارکت کرده‌اند.

۲. برج ویلیس – ۵۲۰ متر – ۱۹۷۳: تا ۱۹۹۸ بلندترین برج دنیا بود، با ۱۷۵ میلیون دلار در سه سال ساخته شده و در یک روز خوب آفتابی می‌توان از فراز آن چهار ایالت آمریکا را از شیکاگو دید.

۳. هرم ترنس‌آمریکا – ۲۶۰ متر – ۱۹۷۲: بیش از سه هزار پنجره دارد و در ۲۰۲۰ به بهای ۶۵۰ میلیون دلار فروخته شد. تا ۲۰۱۸ بلندترین ساختمان سان فرانسیسکو بود.

۴. برج الحمرا – ۴۱۳ متر – ۲۰۱۱: شش سال طول کشید کامل شود و ۵۰۰ میلیون دلار برای آن هزینه شد تا بلندترین برج کویت باشد. الحمرا بلندترین سازه بتنی جهان است.

۵. هتل مارینا بی سندز – ۲۰۷ متر – ۲۰۱۰: با تفرجگاه ۵.۷ میلیارد دلاری پیرامون، این هتل ۵۵ طبقه با ۲۵۶۱ اتاق در سنگاپور همواره در فهرست زیباترین آسمانخراش‌های جهان جا دارد.

۶. برج تکامل – ۲۴۶ متر – ۲۰۱۴: گرچه حتی در بین ۱۰ برج بلند شهر مسکو در روسیه هم نیست اما با طراحی پیچیده تونی کتل معمار بریتانیایی، در ۵۵ طبقه از چشمگیرترین‌ها در دنیاست.

۷. توره گلوریس – ۱۴۴ متر – ۲۰۰۵: با اینکه فقط ۳۸ طبقه دارد اما معمار آن ژان نوول است که لوور ابوظبی هم کار اوست. توره گلوریس معماری بلندمرتبه‌سازی بارسلونا را بازتعریف کرده است.

۸. برج‌های دوقلوی پتروناس – ۴۵۲ متر – ۱۹۹۸: این برج‌های کوالالامپور شش سال بلندترین در دنیا بودند و امروز در رده ۱۷ قرار دارند. ۱.۶ میلیارد دلار هم برای ساختن آنها هزینه شده است.

۹. مرکز مالی جهانی شانگهای – ۴۹۳ متر – ۲۰۰۸: یکی از ۱۵ برج بلند جهان که بیش از یک میلیارد دلار برای آن هزینه شد. ۱۰۱ طبقه دارد و یک هتل طبقه‌های ۷۹ تا ۹۳ آن را اشغال کرده است.

۱۰. هتل ریوگیونگ – ۳۳۰ متر -؟ : هتلی ۱۰۵ طبقه در شهر پیونگ‌یانگ کره شمالی که رکورد بلندترین ساختمان خالی جهان را در گینس ثبت کرده است. کار ساختمان آن در ۱۹۸۷ آغاز شد و قرار بود دو سال بعد با بیش از ۳۰۰۰ اتاق و پنج رستوران گردان افتتاح شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...