صفحه اصلی / اخبار داخلی / نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری
نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری - تصویر 1

نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری

ایجاد شده: 28/آبان/1400       آخرین ویرایش: 28/آبان/1400

به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی پیشنهادات شرکت ایتالیایی به‌منظور تجهیز سامانه‌های کمک‌ناوبری شرکت فرودگاه‌ها با حضور راهبر معاونت عملیات هوانوردی برگزار شد.

این جلسه با حضور نمایندگان یک شرکت ایتالیایی از یک سو و محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، موسی مشازمینی مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات و همچنین بیاتی، مشاور معاون عملیات هوانوردی از سوی دیگر برگزار شد.

" محمد امیرانی " در این نشست، با بیان اینکه ایران از همکاری با این شرکت استقبال می‌کند، گفت: شرکت فرودگاه‌ها همواره سعی بر آن داشته با  شرکت‌های معتبر و  پیشرو در صنعت هوایی و  تجهیزات ناوبری در تعامل و همکاری باشد و امیدواریم این همکاری به درستی تحقق یابد.

نوسازی حوزه ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پیشنهادات شرکت ایتالیایی بود که در حوزه‌های مختلف نوسازی سیستم رادار مرکز کنترل و سایر حوزه‌ها و همچنین راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با حوزه ناوبری شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد. 

این در حالی است که پیشنهادات خوبی هم در حوزه سایبر سکیوریتی و امنیت سایبری حوزه ATM یا مدیریت ترافیک هوایی مطرح شد که بر این اساس، مقرر شد شرکت مذکور  جزئیات آن را جهت بررسی در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار دهد.

در طول این جلسه و پس از بحث و بررسی جزئیات فنی، جهت همکاری شرکت ایتالیایی با ایران، مقرر شد این شرکت بعد از رایزنی با دولت کشور خود، در زمینه چگونگی مقابله با مسائل تحریمی ایران، همکاری‌های لازم انجام شود.

پیشنهاد این شرکت نیز به طور مشخص بحث روزآوری تجهیزات ناوبری ایران بود که مقرر شد هیچ‌کدام از بخش‌های تجهیزات، از قطعات تکنولوژی آمریکایی یا تکنولوژی‌های مرتبط با تحریم نباشد و از نظر قانونی مشکلی برای تجارت با ایران ایجاد نکند.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...