صفحه اصلی / اخبار داخلی / نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی
نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی - تصویر 1

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی

ایجاد شده: 13/آذر/1397       آخرین ویرایش: 13/آذر/1397

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری برای معلولین و توان‌یابان، پیش از ظهر امروز ( سه‌شنبه 13 آذرماه ) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونین گردشگری و سرمایه‌گذاری، معاون فنی استانداری، رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌داران و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی در محل هتل "مدینه‌الرضا" مشهد، برگزار شد.

به گزارش هتل‌نیوز در این نشست که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان برگزار شد، جمعی از مدیران هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری و هتلداری استان خراسان رضوی حضور داشتند.

"ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست، اظهار داشت: جامعه هدف ما در مناسب‌سازی تنها معلولان نیستند بلکه مناسب‌سازی برای بهره‌مندی جانبازان، کودکان و سالمندان انجام می‌شود.

"قاسمی هنری" معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست، ابراز داشت: مناسب‌سازی به عزم و اراده مدیران نیاز دارد که خوشبختانه در حوزه گردشگری، عزم، اراده و همت کافی وجود دارد.

"سعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از دیگر حاضرین در این نشست بود که با اشاره به اهمیت موضوع مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری، گفت: بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در طبقه هم کف قرار دارند و برای تعداد کمی از دفاتر که در طبقات بالایی قرار دارند، داشتن آسانسور از الزامات بوده و مجوزی برای این دفاتر بدون داشتن آسانسور صادر نشده است.

رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌های استان خراسان رضوی نیز با تاکید بر مناسب‌سازی مراکز اقامتی، بیان داشت: مراکز اقامتی که مناسب‌سازی شوند، دارای مزیت پذیرش اقامت معلولان شده و می‌توانند در این زمینه به برند تبدیل شوند.

"مهدی آجیلیان" افزود: تا یک دهه دیگر شاهد موجی از سالمندان خواهیم بود و باید از هم‌اکنون برای مناسب‌سازی آن‌ها اقدام کنیم‌.

"احمد دیناری" معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به هدف اجرای طرح مناسب‌سازی، گفت: هدف از برگزاری این نشست، مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولان، آشنایی با اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مدیران بخش دولتی و خصوصی است.

سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی نیز در اظهاراتی با اشاره مزایای اجرای طرح مناسب‌سازی برای مراکز اقامتی، گفت: واحدهای اقامتی که مناسب‌سازی شده‌اند، نشان ویژه مناسب‌سازی را دریافت می‌کنند.

"یوسف بیدخوری" همچنین گفت: ۵ ماه از آغاز طرح مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری استان گذشته و تا پایان امسال ۵۰ درصداین تاسیسات مناسب‌سازی خواهد شد.

قرائت بیانیه، پایان‌بخش نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بود که در بخشی از آن آمده بود: 

ما مدیران و دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی گردشگری به موجب این نشست خود را متعهد و مکلف به توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی فضاهای گردشگری و خدماتی برای جامعه ارزشمند معلولین یا دارای معلولیت دانسته و همیشه و در همه حال هم از بعد فرهنگ‌سازی، آموزش و هم ایجاد و اصلاح فضاهای کالبدی برای ایشان، اهتمام لازم را خواهیم داشت.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...