صفحه اصلی / اخبار داخلی / نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران + گزارش تصویری
نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران + گزارش تصویری - تصویر 1

نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران + گزارش تصویری

ایجاد شده: 20/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1398

به گزارش هتل‌نیوز، نشست خبری اعلام برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، صبح روز شنبه 19 بهمن‌ماه با حضور معاون گردشگری و معاون صنایع دستی کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، تعدادی از مدیران کل وزارت گردشگری و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد.

"ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در ابتدای این نشست با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: آمار گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و پانصد میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۳.۸ رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور در تکمیل این آمار، ابراز داشت: با وجود تمامی اتفاقات تلخ ماه‌ها، هفته‌ها و روزهای گذشته، آمار گردشگران خارجی کشور در سال جاری به نسبت سال گذشته، افزایش داشته است.

معاون گردشگری کشور در ادامه به تشریح وضعیت گردشگری کشور پرداخت و گفت: برای سال ۹۸ پیش‌بینی ۱۰ میلیون گردشگر خارجی را داشتیم که دو عامل حادثه هواپیمایی اوکراین و شیوع ویروس کرونا تا حدودی پیش‌بینی‌های ما را بهم زد. ولیکن بدون شک در آغاز اسفندماه و همزمان با فصل دوم گردشگری کشور، بار دیگر شاهد روزهای شاداب گردشگری کشور خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان لغو پروازهای خارجی به کشور در پی حوادث و اتفاقات اخیر، گفت: آمار لغو پروازهای خارجی در پی حادثه هواپیمای اوکراینی از سوی افراد و بخش‌هایی اعلام شد که هیچ ارتباط و تخصصی در خصوص این موضوع نداشتند.

وی تصریح کرد: هنوز هم نمی‌توانیم آمار دقیقی از میزان لغو پروازهای خارجی به کشور اعلام کنیم و اظهارنظرهای مطرح شده حقیقت ندارد. هر اظهارنظری در خصوص آمار و ارقام لغو پروازهای خارجی به کشور دروغ است.

تیموری در ادامه و در رابطه با نمایشگاه گردشگری تهران، توضیح داد: نمایشگاه امسال به صورت استان‌ محور برگزار می‌شود و هر استان با تمامی ظرفیت‌های خود در حوزه گردشگری، صنایع و مشاغل وابسته حضور پیدا می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و تاثیر آن در رشد و رونق گردشگری داخلی، گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، این نمایشگاه فرصتی ایده‌آل برای توسعه گردشگری داخلی است. برگزاری نمایشگاه به مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر پکیج‌های مورد نظر خود را انتخاب و سفرهای نوروزی را برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه این نشست خبری، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه، گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای ۲۳ الی ۲۶ بهمن از تاریخ ۹ الی ۱۷ در ۱۳ سالن محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در فضایی بالغ بر ۴۶۵۰۰ متر مربع، برگزار خواهد شد.

"خشایار نیکزادفر" در رابطه با جزئیات حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه، گفت: در مجموع تعداد 1028 مشارکت‌کننده شامل 967 شرکت داخلی، 43 شرکت خارجی و 18 مجموعه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: 72 هتل، 124 اقامتگاه بوم‌گردی، 78 شرکت در حوزه گردشگری الکترونیک، 148 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی، 8 شرکت حمل و نقل و 165 تشکل و انجمن در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این رویداد بین‌المللی مشارکت خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: شرکت‌های خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه، چین، هندوستان، مالزی، اندونزی، ویتنام و افغانستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور خواهند داشت.

وی برگزاری رویدادهای جانبی را از دیگر برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، معرفی کرد و افزود: علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه، رویدادهای جانبی متعددی شامل نشست، همایش، سمینار، کارگاه آموزشی و مسابقه در حوزه‌های مختلف گردشگری برای برگزاری در این نمایشگاه، برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان گفت: رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه با هماهنگی شرکت ملی پست ایران و رونمایی از اپلیکیشن راهنمای نمایشگاه گردشگری از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه است.

گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از این نشست خبری را در ادامه مشاهده می‌نمائید.












جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...