صفحه اصلی / اخبار داخلی / میزبانی زمانی تحقق می‌یابد که مسافری وجود داشته باشد / ضریب اشغال هتل‌های جزیره قشم زیر 20 درصد است
میزبانی زمانی تحقق می‌یابد که مسافری وجود داشته باشد / ضریب اشغال هتل‌های جزیره قشم زیر 20 درصد است - تصویر 1

میزبانی زمانی تحقق می‌یابد که مسافری وجود داشته باشد / ضریب اشغال هتل‌های جزیره قشم زیر 20 درصد است

ایجاد شده: 25/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1398

رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت هتلداری و فعالان این حوزه، اظهار داشت: کمبود مسافر در نیمه نخست سال باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مراکز اقامتی شده است. بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط هتلداران انجام شده است که در این شرایط اقتصادی نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتلداری نیز به حداقل‌های خود رسیده است.

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، ابراز داشت: سعی کرده‌ایم با تعداد هتل‌های فعال در سطح جزیره قشم، پاسخگوی تمامی اقشار و مسافران کشور باشیم ولیکن میزبانی زمانی تحقق می‌یابد که مسافری وجود داشته باشد. هم‌اکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم و باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم، تدابیری اندیشیده شود.

"عبدالباسط رضوانی" نرخ بالای بلیط هواپیما و هزینه‌های بالای سفر را مهمترین مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری جزیره قشم دانست و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها کمتر از 20 درصد است و بسیاری از هتل‌ها با تخفیف 60 درصدی پذیرای مسافران هستند.

"رضوانی" تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، ایرلاین اختصاصی ندارد و ایرلاین "قشم ایر" نیز مختص این جزیره نیست و به همین دلیل سفر گردشگران به جزیره قشم با هزینه‌های بالایی مواجه است.

وی با اشاره به فعالیت 80 مرکز اقامتی اعم از هتل‌، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر و خانه‌هاd مسافر در سطح جزیره قشم، تاکید کرد: با تبلیغات می‌توانیم گردشگران زیادی را به این جزیره بیاوریم که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه تاثیرگذاران است.

رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم، فعالیت خانه‌های شخصی را یکی دیگر از مشکلات هتلداران دانست و افزود: این خانه‌ها در طول سال فعالیت دارند و افزایش چند برابری آنها باعث ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی شده است که امیدواریم با این پدیده، کارشناسی‌تر برخورد شود. سوئیت‌ها و خانه‌های شخصی یک معضل اجتماعی در کل کشور است.

"عبدالباسط رضوانی" تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌های زیادی بابت پروانه ساخت، خریداری زمین، انشعابات آب و برق و مالیات‌های سالیانه از هتلداران دریافت می‌شود و همه این عوامل باعث می‌شود تا جامعه هتلداری جزیره قشم رونق چندانی نداشته باشد.

رئیس جامعه هتلداران جزیره قشم در پایان با اشاره به تعامل خوب این تشکل با سازمان میراث فرهنگی از همکاری با بخش‌های دیگر خبر داد و گفت: بخش اقامتی توانسته با ارگان‌های برگزارکننده برنامه‌ها و همایش، ارتباط خوبی برقرار کند و در سطح جزیره همکاری‌های لازم را بعمل آورد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...