صفحه اصلی / اخبار خارجی / موفقیت بوئینگ در جلب تایید نهادهای نظارتی
موفقیت بوئینگ در جلب تایید نهادهای نظارتی - تصویر 1

موفقیت بوئینگ در جلب تایید نهادهای نظارتی

ایجاد شده: 1/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، یک مقام اداره‌ فدرال هوانوردی تایید کرد آژانس بولتن خدمات فنی و دستورالعمل‌های مربوطه را تایید کرده است. بوئینگ روز چهارشنبه دو بولتن خدمات فنی برای حل مشکل حامل‌های هوایی را به این اداره ارسال کرد. این شرکت در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرده که پس از اخذ تاییدیه‌های نهایی از اداره‌ فدرال هوانوردی، به‌سرعت بولتن‌های خدماتی را برای ناوگان آسیب‌دیده صادر کرده است. همچنین در حال آماده‌سازی کار برای ازسرگیری فعالیت‌های مکس ۷۳۷ است. در این اطلاعیه آمده که این اتفاق برای ناوگان هوایی ایالات‌متحده که با اضطراب در انتظار بازگشت این هواپیماها به سرویس هوایی قبل از اواخر ماه مه و شروع فصل سفر تابستان هستند، با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی، مایه آرامش خواهد بود.

سه اپراتور برتر هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس در ایالات‌متحده یعنی خطوط هوایی ساوث‌وست، اُمریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز پس از اعلامیه بوئینگ بیش از ۶۰ فروند هواپیما را از سرویس خارج کردند. شرکت‌های حمل‌ونقل با کمی درنگ در این خصوص اظهار نظر کردند. در اوایل روز چهارشنبه گذشته، استیو دیکسون، مدیر اداره‌ فدرال هوانوردی به نهادهای نظارتی آمریکایی گفت مساله برق که حدود یک‌چهارم ناوگان مکس را زمین‌گیر کرده بود، نیاز به رفع مشکل ساده دارد. دیکسون همچنین اظهار کرد که در حال حاضر کاملا از ایمنی هواپیماهای مکس اطمینان دارد که پس از 20 ماه زمین‌گیر شدن در پی دو حادثه مرگبار در پنج ماه که منجر به کشته شدن 346نفر شد، درنهایت در نوامبر سال 2020 به سرویس ناوگان هوایی بازگشتند.

رویترز 4 ماه‌می گزارش داد که اداره‌ فدرال هوانوردی از بوئینگ خواسته است تا تجزیه و تحلیل جدیدی را در این خصوص ارائه دهد که نشان می‌دهد زیرسیستم‌های مکس 737 دیگر تحت تاثیر مشکلات اتصال الکتریکی قرار نمی‌گیرند و دیگر فجایع هوایی رخ‌داده ناشی از این ضعف فنی به وقوع نخواهد پیوست. این سانحه در سال 2019 یک بار دیگر به‌شدت به اعتبار بوئینگ لطمه زد. بعد از این فاجعه، بوئینگ مدیرعامل خود را برکنار کرد و میلیاردها دلار را صرف پرداخت جریمه، تسویه‌حساب با خانواده‌های قربانیان و سفارش‌های تعلیق‌شده خود کرد. کارشناسان می‌گویند مشکل الکتریکی مذکور پس از تغییر روش بوئینگ در فرآیند ساخت و در حالی که در جهت سرعت بخشیدن به تولید هواپیماهای جت‌لاینر خود کار می‌کرد، ظاهر شد. مدیرعامل شرکت بوئینگ، دیو کالون، در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد که پس از انتشار بولتن‌ها، یک بازه زمانی برای حل مشکل هواپیماها نیاز است.

شرکت‌های هواپیمایی در اوایل آوریل پس از هشدار بوئینگ در خصوص مشکل برقی در برخی از هواپیماهای مکس 737 اخیر خود، مربوط به یک واحد کنترل قدرت پشتیبان در کابین خلبان، ده‌ها جت مکس 737 را از سرویس خارج کرده و زمین‌گیر کردند. این مشکل همچنین تحویل هواپیماهای جدید را متوقف کرد، سپس در دو مکان دیگر روی عرشه پرواز این هواپیما ظاهر شد؛ از جمله قفسه ذخیره‌سازی که واحد کنترل در آن نگهداری می‌شود و همچنین پنل ابزار دقیق روبه‌روی خلبانان. اداره‌ فدرال هوانوردی می‌گوید از جمله سایر شرکت‌های هواپیمایی متاثر از این مشکل بوئینگ می‌توان به هواپیماهای کیمن، خطوط هوایی کوپا، GOL Linhas Aereas، ایسلندایر، مینسنگ‌لیزینگ، نئوس‌ایر، خطوط هوایی شاندی، سیلک‌ایر، اسپیس‌جت، هواپیمایی سان وینگ، TUI، هواپیمایی ترکیه، شرکت هواپیمایی والا جتز، هواپیمایی وست‌جت و خطوط هوایی Xiamen اشاره کرد.  دیکسون می‌گوید، نهادهای نظارتی هر روز جلساتی را با بوئینگ برای بحث در مورد عملکرد هواپیمای مکس برگزار می‌کنند. اداره‌ فدرال هوانوردی اعلام کرد که طبق توافق‌نامه‌ای با شرکت نظارت بر ترافیک هوایی Aireon LLC، از ماه فوریه، تمام هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای ردیابی می‌کند


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...