صفحه اصلی / اخبار داخلی / موافقت رئیس‌جمهور با واگذاری رایگان و اقساطی زمین در 500 نقطه از کشور برای احداث هتل و تاسیسات گردشگری
موافقت رئیس‌جمهور با واگذاری رایگان و اقساطی زمین در 500 نقطه از کشور برای احداث هتل و تاسیسات گردشگری - تصویر 1

موافقت رئیس‌جمهور با واگذاری رایگان و اقساطی زمین در 500 نقطه از کشور برای احداث هتل و تاسیسات گردشگری

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، درخواست تامین زمین رایگان در 500 نقطه کشور به سرمایه‌گذاران ساخت واحدهای گردشگری و هتل را ارائه کرد که با موافقت رئیس قوه مجریه همراه شد.

به گزارش هتل‌نیوز "علی اصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه خود به "حسن روحانی" رئیس‌جمهور کشور، نوشت:

همانطور که استحضار دارید این سازمان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسهیلات لازم را برای برخورداری سرمایه‌گذاران از مشوق‌های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات معافیت‌های گمرکی، معافیت‌های مالیاتی، معافیت عوارض، پروانه ساختمانی واگذاری اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گردشگری و … فراهم کرده است.

مزید استحضار در حال حاضر تقاضاهای قابل توجهی توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری خصوصاً ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره در کلان شهرها وجود دارد.

بنابراین به منظور توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری و پیرو مذاکره حضوری و نظر مساعد حضرتعالی خواهشمند است دستور فرمایند دستگاه‌های اجرایی نسبت به تأمین زمین مورد نیاز در ۵٠٠ نقطه از سطح کشور برای ساخت هتل و سایر تأسیسات محرک بخش گردشگری به صورت رایگان یا اقساط بلند مدت حداقل ۲۰ ساله به این سازمان اقدام کنند تا در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

پیشاپش از هدایت‌ها و حمایت‌های حضرتعالی جهت توسعه صنعت گردشگری کشور سپاسگذارم.

"محمود واعظی" رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز موافقت وی برای اقدام در این خصوص را با تصویر نامه به وزرای راه و شهرسازی، کشور، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ارجاع داده که در آن بر این اقدام تاکید و خواسته شده است که نتیجه آن نیز گزارش شود.

در متن نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، آمده است: نامه ۹۸۲۱۰۰/۵۴۵۴ مورخ ۱۳۹۸/۲/۲۸ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع پیشنهاد تأمین زمین مورد نیاز در ۵۰۰ نقطه کشور برای ساخت هتل و سایر تأسیسات محرک بخش گردشگری که تصویر آن به پیوست ارسال می‌شود به رئیس جمهوری رسیده، پی‌نوشت شد: مونسان مورد بسیار خوبی را اعلام کرده‌اند، اقدام و گزارش کنید.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...