صفحه اصلی / اخبار داخلی / مهاجرت معکوس در سایه تعطیلات آخر هفته
مهاجرت معکوس در سایه تعطیلات آخر هفته - تصویر 1

مهاجرت معکوس در سایه تعطیلات آخر هفته

ایجاد شده: 29/آذر/1402       آخرین ویرایش: 29/آذر/1402

به گزارش تور نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد ؛ " محسن حاجی سعید " رئیس جامعه انجمن های راهنمایان گردشگری گفت : مزایای لایحه تعطیلات آخر هفته محدود به افزایش سفر و گردشگری نیست. این طرح فواید بسیار زیاد و حائز اهمیتی نظیر ترویج روابط انسان محور و خانواده محور، افزایش نشاط اجتماعی و سلامت روان، مهاجرت معکوس و رونق اقتصادی در روستاهای مقصد گردشگری، افزایش رضایت شغلی و بهره وری بیشتر، تعادل میان کار و زندگی کارکنان، فرصت برای سرگرمی و تفریح، زمان با کیفیت برای افزایش مهارت های فردی و شغلی، فرصت کافی جهت پرداختن به معنویات، به جا آوردن مستحبات، تزکیه نفس و ادای فرایض دینی از جمله زیارت اهل قبور و شرکت در نماز جمعه و صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی و سوخت دارد.

او افزود : باید بپذیریم که سفر در دنیای امروز یک ضرورت برای استحکام روابط عاطفی بین اعضای خانواده است و دولت باید سفر را برای همه مردم به خصوص کارمندان و کارگران میسر کند.

وی گفت :  این لایحه باید برای تمامی کارمندان و کارگران دولتی و غیر دولتی بوده و تمام مردم کشور دو روز در هفته تعطیل باشند. نباید فکر کنیم که بلافاصله شاهد تغییر الگوی سفرهای داخلی خواهیم بود.

" حاجی سعید " گفت : این افزایش در دراز مدت اتفاق می افتد چراکه ایجاد زیرساخت ها، اقامتگاه ها و بوم گردی ها، و مهاجرت معکوس نیروی متخصص به عنوان جامعه میزبان در روستاهای هدف، بر اساس افزایش تقاضا به وجود می آید. 

رئیس جامعه انجمن های راهنمایان گردشگری تاکید کرد : شاید یک دهه طول بکشد تا سفرهای درون استانی و کوتاه برد در همه کشور ملموس شود.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...