صفحه اصلی / اخبار داخلی / مدیران و وزرای کشور، برگزاری جلسات و گردهمایی در هتل‌ها را حذف کرده یا کاهش داده‌اند
مدیران و وزرای کشور، برگزاری جلسات و گردهمایی در هتل‌ها را حذف کرده یا کاهش داده‌اند - تصویر 1

مدیران و وزرای کشور، برگزاری جلسات و گردهمایی در هتل‌ها را حذف کرده یا کاهش داده‌اند

ایجاد شده: 9/مهر/1398       آخرین ویرایش: 9/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرعامل گروه هتل‌های هما با اشاره به اینکه نرخ هتل‌ها به نسبت نرخ تورم، افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: هتل‌های پنج ستاره در مقایسه با دیگر هتل‌ها نسبت به تقاضا مقاومت‌پذیری بیشتری از خود دارند زیرا این هتل‌ها به دلیل اینکه کالای لوکسی محسوب می‌شوند، نمی‌توان تناسبی را میان نرخ میانگین و نرخ تورم به وجود آورد.

"‌اصغر خیامیان" ابراز داشت: در ابتدا تصور می‌شد که با افزایش نرخ تورم، ضریب اشغال هتل‌ها نیز کاهش پیدا کند اما این اتفاق صورت نگرفت و می‌توان با استفاده از نرخ‌های ترکیبی و تخفیفات، درصد اشغال را حفظ کرد.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما در رابطه با احداث هتل‌های جدید این گروه در شهرهای دیگر نیز گفت: مهمترین شهری که هم‌اکنون برای تاسیس و راه‌اندازی هتل درنظر گرفته شده، اصفهان است که با توجه به داشتن زمین، چنانچه تعاملات با شهرداری به خوبی پیش برود و موانع نیز برطرف شود، هتل در این شهر احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه گروه هتل‌های هما وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، سعی می‌شود تا از پتانسیل این سازمان علی‌الخصوص شرکت شستا، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها و هلدینگ‌های مجموعه شستا برای خدمات رفاهی و مراسم‌ها از مجموعه هتل‌های هما استفاده می‌کنند و به این شکل کمبود ناشی از عدم ورود میهمانان کمی جبران می‌شود ولیکن نرخی که برای میهمانان خارجی استفاده می‌شود را نمی‌توان برای کارکنان این مجموعه درنظر گرفت و در نتیجه نرخ میانگین کاهش می‌یابد.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما، صنعت هتلداری را وابسته به عوامل متعدد سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: به هر اندازه که به سمت شرایط بحرانی پیش برویم، کاهش تقاضا نیز رخ می‌دهد. برای مثال بسیاری از مدیران و وزرا به کارمندان خود توصیه می‌کنند که جلسات و گردهمایی‌ها را کاهش داده یا از مهمان‌سراهای داخلی استفاده کنند.

وی افزایش هزینه‌ها را یکی دیگر از چالش‌های صنعت هتلداری کشور، معرفی کرد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها، هتل‌ها به گونه‌ای با افزایش خدمات سعی می‌کنند تا درصد اشغال را بالا ببرند و این هرینه‌ها را جبران کنند.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما در پایان گفت: در شرایط فعلی و بر خلاف چند سال گذشته، مراودات خارجی و بین‌المللی به پائین‌ترین سطح خود رسیده است و باید خدمات و وضعیت این صنعت را حفظ و از شرایط بحرانی، عبور کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...