صفحه اصلی / اخبار داخلی / مخالفت عمومی با افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی
مخالفت عمومی با افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی  - تصویر 1

مخالفت عمومی با افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی

ایجاد شده: 22/مهر/1399       آخرین ویرایش: 22/مهر/1399

به گزارش هتل‌نیوز، اعلام خبر افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی از ابتدای آبان‌ماه از سوی در رسانه‌ها با واکنش شدید افکار عمومی، فعالان حوزه گردشگری، نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مسئولان مواجه شد تا جایی که "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی، افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی را فاقد اعتبار دانست و از لغو آن خبر داد.

"مقصود اسعدی سامانی" دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور، افزایش نرخ دلار و ابلاغیه سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌ها در خصوص الزام استفاده حداکثر 50 تا 60 درصد از ظرفیت هواپیماها را دو دلیل اصلی افزایش نرخ بلیط هواپیما در پروازهای داخلی، معرفی کرد و البته این موضوع را موقتی دانست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اما ضمن اعلام مخالفت با این موضوع، اظهار داشت: به عنوان مالک یک آژانس مسافرتی به دلیل کسب کارمزد بیشتر از نرخ‌های جدید سود می کنم ولی این افزایش قیمت به ضرر مردم و گردشگری کشور است.

"حرمت‌الله رفیعی" دلایل مطرح شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی را غیرقابل قبول دانست و ابراز داشت: ایرلاین‌ها در حالی افزایش قیمت دلار را دلیل افزایش قیمت بلیط عنوان کردند که بیشتر هزینه‌های آنها مانند سوخت و حقوق کارمندان با ریال است.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی حتی برای خرید و تعمیر هواپیماهایشان نیز وام از بیت‌المال می گیرند اما با افزایش قیمت دلار از این موضوع سوء استفاده و به ضرر منافع ملی رفتار کرده و تنها به فکر سود خودشان هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با ابراز نگرانی نسبت به مصوبه افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی، اظهار داشت: افزایش نرخ بلیط هواپیما، صنعت گردشگری داخلی را به شدت متضرر می‌کند.

"امیر پویان رفیعی‌شاد" با حمایت از مردم و گردشگران در این موضوع، ابراز داشت: چرا به جای اینکه برای مردم تسهیلات قائل شویم، عرصه را برای آنها سخت‌تر می‌کنیم و می‌گوئیم شما که نمی‌توانی با هواپیما سفر بروی با اتوبوس برو.

وی تصریح کرد: همیشه صحبت ما این بوده که سفر را به عنوان یک کالای لوکس نبینیم بلکه تلاش کنیم سفر در سبد خانواده‌ها قرار گیرد ولیکن این اقدام دقیقاً در تضاد با این رویه است.

"رفیعی شاد" با انتقاد شدید از این تصمیم ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گفت: اگر ایرلاینی در فشار است و باید هزینه‌هایش را تامین کند، می‌تواند از دولت سوبسید بگیرد نه از مردم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما سند ورشکستگی صنعت گردشگری است، گفت: اعلام افزایش قیمت پروازهای داخلی شوک جدی به جامعه ما وارد کرده است.

"محمد صالح جوکار" با انتقاد از این موضوع، گفت: برخی تصمیم‌های دستگاه‌های اجرایی نتیجه‌ای جز بر هم زدن ثبات و آرامش کشور به همراه ندارد. دولت در شرایط سخت کرونایی کنونی نباید نرخ بلیط هواپیما را علیه مردم اعمال کند‌.

وی یادآور شد: افزایش قیمت بلیط هواپیما، افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال خواهد داشت و حتی احتمال افزایش قیمت بلیط ناوگان ریلی و زمینی وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام مخالف مجلس با افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی، بیان داشت: هفته آینده وزیر راه و شهرسازی را به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دعوت خواهیم کرد. در این جلسه مخالفت مجلس و نارضایتی مردم از افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی را اعلام می‌کنیم.

"محمدرضا رضایی کوچی" تاکید کرد: نرخ‌های جدید نه تنها راهگشا نیست بلکه منجر به محرومیت قشر زیادی از مردم از خدمات پروازی و زیان بیشتر شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد.

اعلام مخالفت افراد و نهادهای مختلف با موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی، مسئولان انجمن شرکت‌های هواپیمایی را وادار به عقب‌نشینی کرد تا جایی که نایب‌رئیس این انجمن از برگزاری جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی کشور به منظور بررسی نرخ‌های جدید بلیط هواپیما خبر داد.

"کاپیتان اصغر عبدالله‌پور" با اعلام ابطال نرخ‌نامه جدید، گفت: در این نشست مقرر شد تا هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشیم و قیمت بلیط‌ها به نرخ‌های فعلی به متقاضیان فروخته شود.

اما این پایان ماجرا نبود و رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه نرخ‌نامه جدید بلیط هواپیما پس از بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر از ابتدای آبان‌ماه منتشر خواهد شد، اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، برگزار و در این جلسه هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی بررسی می‌شود و نرخ‌نامه جدید بر اساس تمامی ارزیابی‌ها منتشر خواهد شد.

"تورج دهقانی زنگنه" رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: نرخ‌نامه جدید کاملاً متفاوت از نرخ‌نامه قبلی خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور نیز ضمن تائید بازنگری در نرخ‌های جدید بلیط هواپیما در پروازهای داخلی، اعلام کرد: طبق تصمیم شرکت‌های هواپیمایی، نرخ‌های جدید ملغی شده و افزایش نرخی خارج از دامنه نرخی موجود از اول آبان صورت نخواهد گرفت.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...