صفحه اصلی / اخبار داخلی / مخالفت صریح مجلس با افزایش قیمت بلیط هواپیما
مخالفت صریح مجلس با افزایش قیمت بلیط هواپیما - تصویر 1

مخالفت صریح مجلس با افزایش قیمت بلیط هواپیما

ایجاد شده: 11/آبان/1399       آخرین ویرایش: 11/آبان/1399

به گزارش هتل‌نیوز، در ادامه واکنش‌ها به افزایش قیمت بلیط هواپیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید نسبت به عملکرد سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی و رسیدگی به این موضوع شدند.

افزایش قیمت بلیط هواپیما هیچ مبنای قانونی ندارد و تخلف است

رئیس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما تاثیر زیادی بر افزایش قیمت سایر بخش‌های خدماتی مانند هتل‌ها و دفاتر مسافرتی دارد، اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی در روزهای اخیر در مسیرهای مختلف افزایش قیمت داشتند.

"امان‌الله حسین‌پور" ابراز داشت: در برخی مسیرها شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی و در مجموع افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت بلیط هواپیما هستیم. این افزایش قیمت هیچ مبنای قانونی ندارد و شرکت‌های هواپیمایی کف و سقف قیمت را تعیین کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مجلس به طور جدی پیگیر این افزایش قیمت است و این موضوع را فراموش نخواهد کرد. قیمت‌ها حتما باید به روال گذشته بازگردد زیرا مردم توان افزایش قیمت ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصدی بلیط هواپیما را ندارند.

وی در پایان گفت: مرجع قیمت‌گذاری سازمان حمایت و شورای رقابت است اما قیمت بلیط هواپیما را شرکت‌ها مشخص کرده‌اند و این تخلف است.

تعزیرات حکومتی و کمیسیون عمران باید با افزایش قیمت بلیط هواپیما برخورد کنند

نایب‌رئیس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس نیز در این خصوص ابراز داشت: از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم به صورت جدی بر این افزایش قیمت‌ها نظارت کند.

"رحمت‌الله نوروزی" تصریح کرد: وظیفه مجلس نظارت است و بر همین اساس از وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما توضیح می‌خواهیم.

وی افزود: قیمت بلیط هواپیما از تهران به شیراز و بالعکس ۳۶۰ درصد و از تهران به مشهد ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

میزان ارز دریافتی و هزینه کرد اعتبارات ایرلاین‌ها باید شفاف شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش قیمت بلیط هواپیما، گفت: متاسفانه مدیران همواره راحت‌ترین مسیر را که همان افزایش قیمت‌ها و فشار به مردم است را انتخاب می‌کنند.

"مجتبی یوسفی" با طرح این سوال که ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی به چه دلیلی برای نرخ بلیط هواپیما، قیمت کف و سقف تعیین کرده‌اند، بیان داشت: ایرلاین‌ها هزینه‌ها را به صورت نقد از مردم دریافت می‌کنند ولی ارائه خدمات و پرداخت بدهی‌ها کوتاهی می‌شود.

 "یوسفی" در ادامه یادآور شد: میزان ارز دریافتی و میزان هزینه کرد این اعتبارات توسط ایرلاین‌ها باید شفاف شود و سوء مدیریتی در این بخش وجود دارد، باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: مجلس به هیچ وجه اجازه افزایش غیرمنطقی قیمت بلیط هواپیما را نخواهد داد و در این رابطه کوتاه نخواهد آمد. اگر لازم باشد نمایندگان برای پیگیری مساله از ظرفیت کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس استفاده می‌کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...