صفحه اصلی / اخبار داخلی / مجوزی تحت عنوان هاستل، هتل بوتیک و خانه - کافه وجود ندارد
مجوزی تحت عنوان هاستل، هتل بوتیک و خانه - کافه وجود ندارد - تصویر 1

مجوزی تحت عنوان هاستل، هتل بوتیک و خانه - کافه وجود ندارد

ایجاد شده: 14/مهر/1398       آخرین ویرایش: 14/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه این وزارتخانه اختیار و مسئولیتی برای صدور مجوز "خانه – کافه‌ها" ندارد، اظهار داشت: ما مجوزها را بر اساس مصداق‌هایی که در بند "ب" و "ج" آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته، صادر می‌کنیم.

"سید جواد موسوی" در ارتباط با بلاتکلیفی "خانه - کافه‌ها" برای گرفتن مجوز فعالیت و نامشخص بودن مرجع صادرکننده مجوز، اظهار داشت: در آئین‌نامه مذکور حدود 29 مورد مصداق در زیرمجموعه تاسیسات گردشگری تعریف شده که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز آن‌ها را صادر می‌کند. خانه – کافه‌ها در ذیل این مصادیق نیامده است.

"موسوی" در رابطه با مجوز فعالیت "هاستل" که با مقاومت‌هایی از سوی هتلداران و برخوردهایی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی، مواجه شده‌اند نیز گفت: "هاستل" در مصادیق آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری تعریف نشده است و این اقامتگاه‌ها معمولا با عنوان "مهمان‌پذیر" از این وزارتخانه مجوز می‌گیرند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین در رابطه با مجوز "هتل بوتیک" گفت: این اقامتگاه‌ها در حال حاضر تحت عنوان اقامتگاه یا هتل سنتی از این وزارتخانه مجوز می‌گیرند اما در اصلاحیه آئین‌نامه، انواع هتل از جمله "هتل بویتک" تعریف شده است که در دریافت مجوز مشکلی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اصلاحیه آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری باید ابتدا در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تصویب شود تا مصوبه هیات دولت را دریافت کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...