صفحه اصلی / اخبار داخلی / لغو برجام منجر به تردید بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی صنعت گردشگری و هتلداری شد

لغو برجام منجر به تردید بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی صنعت گردشگری و هتلداری شد

ایجاد شده: 1/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397

مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایه‌گذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایه‌گذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقه‌مند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایه‌گذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت.

وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کره‌جنوبی، چین و… علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده‌ است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است.

“رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایه‌گذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمی‌شود چون یک سرمایه‌گذار خارجی برای ورود سرمایه‌اش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه می‌کند و سپس تصمیم به این کار می‌گیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است.

وی در خصوص راه‌حل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید می‌کنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامه‌ریزی خواهیم‌کرد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...