صفحه اصلی / اخبار داخلی / فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد
فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد - تصویر 1

فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

ایجاد شده: 13/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1397

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه در نوروز 97، تعداد 70 میلیون شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش این آمار باشیم.

"علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: آمار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس اقامت شب و آمار اعلامی از سوی مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتل‌هاست و صحت بالایی دارد.

"مونسان" با اشاره به عدم افزایش قیمت تاسیسات و خدمات گردشگری در ایام نوروز، گفت: به واسطه همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، افزایش قیمت نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری، انصاف داشته و قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند. موضوع افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد.

رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه افزود: چنانچه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز با افزایش قیمت برخورد کردند، گزارش و شکایات خود را به سامانه تلفنی 09629 اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح "سفر ارزان" در نوروز 98، گفت: اگر مردم از وسایل حمل و نقل ریلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنند، می‌توانند از مزایای بسته "سفر ارزان" بهره‌مند شوند. البته استفاده از این تسهیلات به معنای بی‌کیفیت بودن خدمات نیست بلکه چند جزء در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این امر تحقق پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه و در خصوص اسکان گردشگران و معلمان در مدارس و کلاس‌های درس نیز گفت: بخش دولتی حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و این جزو سیاست‌های کلی کشور است و از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی از ارائه خدمات اقامتی منع شده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشند تا دستگاه‌های دولتی باعث بر هم خوردن تعادل بازار گردشگری کشور نداشته نشوند.

"علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: در خصوص اسکان فرهنگیان در مدارس طی نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که آماده ارائه بسته سفر ارزان به معلمان هستیم زیرا جایگاه و مقام معلمان عزیر بسیار بالاست. معلمان دارای کرامت هستند و اسکان در این اماکن با کمترین امکانات، اتفاق بسیار بدی است.

"مونسان" بیان داشت: اسکان در مدارس و فضاهای عمومی، به صلاحدید استانداران و پس از تکمیل ظرفیت اقامتی امکان‌پذیر است. خوشبختانه وزیر محترم آموزش و پرورش نیز دراین حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته و امیدواریم این همکاری در نوروز 98 نیز ادامه یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر در کشور نیز گفت: فعالیت اقامتگاه‌های غیر رسمی خلاف قانون است و سازمان میراث فرهنگی نیز این مراکز را قبول نداردو فعالیت این مراکز جرم است و ادارت کل استانی و اداره اماکن نیز باید اقامتگاه‌های غیر رسمی و بدون مجوز مقابله می‌کند.

وی افزود: افراد برای ایجاد اقامتگاه باید مجوز داشته باشند و تحت نظارت و استانداردهای لازم، فعالیت کنند. خانه‌های مسافر اگر مجوز نداشته باشند مرتکب جرم شده‌اند. این مراکز باید در سامانه‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی کرده است، ثبت شوند و مجوز فعالیت بگیرند. از سوی دیگر اداره اماکن نیز از این خانه‌مسافرها اطلاع دارد و موضوعات مالیاتی و عوارض هم بر این اقامتگاه‌ها مترتب است.

"مونسان" در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: درهر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد اما سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی سعی دارند با نظارت کافی با تخلفات برخورد کنند.

معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود به توزیع متناسب هتلینگ در کشور اشاره کرد و گفت: هر جا که هتل وجود ندارد، اقامتگاه بوم‌گردی برای اسکان گردشگران فعالیت دارد و بسیاری از خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی نیز تبدیل به اقامتگاه شده‌اند.

وی در پایان گفت: تعداد 500 واحد اقامتی و هتل در کشور در حال احداث است و در این داریم تا به سمت پروژه‌های جاذب گردشگری حرکت کنیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...