صفحه اصلی / اخبار خارجی / فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود
فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود - تصویر 1

فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400

مسافرانی که از سال 2024 به پایتخت ایتالیا سفر می کنند‎، می‌توانند برای انتقال به مرکز شهر رم از تاکسی‌های ‌پرنده استفاده کنند.

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز در صورتی که پروژه بین شرکت مجری فرودگاه اصلی شهر رم و یک استارتاپ آلمانی طبق برنامه پیش برود از سال 2024 شاهد خدمت رسانی تاکسی های پرنده در این فرودگاه خواهیم بود.

استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر » (Volocopter) امیدوار است فرودگاه «فیومیچینو» را به سایت پیشگام برای تاکسی های پرنده در حال ساخت خود تبدیل کند.

این تاکسی های پرنده و تمام الکتریکی با ظرفیت دو صندلی و دارای روتور هستند.

«مارکو ترونکونه» مدیرعامل فرودگاه رم گفت یکی از مسیرهای هوایی که شامل نشست و برخاست عمودی است، حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد در حالی که پیمودن همین مسیر توسط خودرو به 45 دقیقه زمان نیاز دارد.

به گفته وی، هزینه اولیه سواری حدود 150 یورو (175 دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با آغاز سرویس کاهش خواهد یافت.

شرکت ولوکوپتر که در سال 2011 تأسیس شد امیدوار است طی سه سال آینده مجوز پروازهای تجاری را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» (EASA) دریافت کرده و سپس عملیات خود را آغاز کند.

مطالعات EASA نشان می دهد رم پس از پاریس - که ولوکوپتر در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2024 خدمات خود را در این شهر آغاز کند - و برلین سومین شهر مناسب در اروپا برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...